account_circle
Akcie Celsius v roce 2025 prudce rostou, ale investoři by měli zůstat opatrní

Akcie Celsius v roce 2025 prudce rostou, ale investoři by měli zůstat opatrní

Společnost Celsius Holdings (NASDAQ: CELH), výrobce energetických nápojů zaměřených na zdravý životní styl, zažívá v roce 2025 výrazný růst.

Společnost Celsius Holdings (NASDAQ: CELH), výrobce energetických nápojů zaměřených na zdravý životní styl, zažívá v roce 2025 výrazný růst.

Od začátku roku si její akcie připsaly 37 %, což výrazně kontrastuje s vývojem indexu S&P 500, který k 23. květnu klesl o něco více než jedno procento. Tento růst přitahuje pozornost investorů, kteří hledají nové příležitosti na trhu. Přesto je důležité přistupovat k této akcii s rozvahou, protože její současná cena a tržní vývoj ukazují na několik rizik, která nelze přehlížet.

Navzdory letošnímu zhodnocení jsou akcie společnosti stále o 62 % níže než svá historická maxima, což poukazuje na turbulentní vývoj posledních dvou let. Zároveň se objevují otázky, zda má Celsius dostatečně silné konkurenční výhody, aby se dokázal dlouhodobě udržet na špici velmi konkurenčního trhu s energetickými nápoji.

Zdroj: Getty images

Zdravý image a silná značka táhnou růst

Úspěch Celsiusu je do značné míry výsledkem důrazu na zdraví a wellness. Produkty firmy jsou vyráběny z přírodních surovin a bez přidaného cukru, což rezonuje u spotřebitelů preferujících zdravější alternativy. Mezi roky 2021 a 2024 vzrostly tržby společnosti o 331 %, což dokládá mimořádné tempo růstu v poměrně krátkém období.

Na trhu energetických nápojů se Celsius již vypracoval na třetí místo podle tržního podílu. S cílem urychlit růst firma v nedávné době koupila značku Alani Nu za 1,8 miliardy dolarů. Tato značka cílí především na ženskou klientelu a zaznamenala mezi lety 2022 a 2024 meziroční růst tržeb o 50 %, což z ní činí jeden z nejdynamičtějších nováčků v odvětví.

Klíčovým milníkem byla také dohoda s PepsiCo, která zajišťuje distribuci produktů Celsius jak na domácím americkém trhu, tak i mezinárodně. Díky této spolupráci se značka rozšířila do Austrálie, Kanady, Velké Británie, Francie, Irska, Nizozemska, Belgie, Lucemburska a na Nový Zéland. Výsledkem této expanze je meziroční nárůst mezinárodních tržeb o 41 % v prvním čtvrtletí letošního roku. Přestože celkové tržby firmy ve stejném období klesly o 7 %, růst v zahraničí představuje významný potenciál do budoucna – mezinárodní tržby zatím tvoří pouze 7 % celkového obratu.

Tlaky ze strany konkurence a otázky ohledně ocenění

Vedle pozitivních aspektů existují i reálné obavy. Především je zde zmíněný 7% pokles tržeb v prvním kvartálu 2025, který navazuje na sestupný trend z předchozích dvou čtvrtletí roku 2024. To naznačuje, že růstový příběh Celsiusu čelí reálným překážkám.

Největší konkurenti na trhu, společnosti Red Bull a Monster Beverage, zůstávají dominantními hráči a mají výrazně větší marketingové a distribuční kapacity. Pro Celsius bude velmi obtížné jejich pozici narušit, zvláště v prostředí, kde mají spotřebitelé možnost rychle a bez nákladů měnit značky, a kde bariéry vstupu pro nové hráče zůstávají relativně nízké.

Kromě toho je zde otázka ocenění. Akcie společnosti Celsius se obchodují při poměru ceny k zisku (P/E) 40,2, což je velmi vysoké číslo i ve srovnání s jinými růstovými firmami. Takové ocenění naznačuje, že trh očekává další dynamický růst. Pokud by se růstový trend zpomalil – jak naznačují aktuální čísla – může být cena akcií příliš nadhodnocená.

Akvizice jako signál slábnoucího růstu?

Samotná akvizice Alani Nu může být interpretována různě. Zatímco oficiálně jde o strategický krok pro rozšíření zákaznické základny, může také naznačovat obavy vedení Celsiusu o schopnost firmy pokračovat v silném organickém růstu. Podobné otázky lze klást i opačně – proč by Alani Nu, rychle rostoucí značka, byla ochotna prodat svůj byznys za násobek „pouhých“ tří tržeb? Možná i její vedení vidělo rizika zpomalení a využilo příležitosti k výhodnému výstupu.

Dlouhodobá udržitelnost růstu Celsiusu tak zůstává otevřenou otázkou. Trh s energetickými nápoji je sice stále rostoucí, ale zároveň mimořádně konkurenční. Spotřebitelé zkoušejí nové značky, trendy se rychle mění a vstoupit do odvětví není složité. V takovém prostředí je velmi náročné udržet si loajalitu zákazníků a růst stabilním tempem.

Zdroj: Getty images
Předchozí článek

Nvidia opět překonala očekávání: Akcie prudce rostou navzdory čínským omezením

Další článek

Má Airbnb ještě prostor pro růst, nebo je potenciál společnosti vyčerpán?

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies