Podle analytiků z Wall Street prokázala společnost Adobe Inc., která se potýká se softwarovými problémy, svou odolnost a stále má potenciál být výnosnou akcií, a to i poté, co její nedávné pokyny nenaplnily očekávání investorů. Ve čtvrtek se akcie společnosti fázi propadly o 12 % na 504 USD poté, co zveřejněné pokyny za květnové čtvrtletí nedosáhly očekávaného nárůstu tržeb i zisku.
I přes nedávný neúspěch analytici tvrdí, že komplexní využívání umělé inteligence (AI) společností Adobe prostřednictvím rozsáhlé nabídky produktů staví společnost do pozice potenciálního kapitalizátora technologického pokroku. Toto tvrzení je v rozporu s rostoucími obavami, že digitální produkty společnosti Adobe čelí nárůstu konkurence, zejména ze strany konkurentů, jako je například software Sora společnosti OpenAI podporované společností Microsoft, který se chlubí schopností převádět text na video.
Adobe Inc. (ADBE)
Charlie Miner ze společnosti Third Point k tomuto tématu uvedl: “Umělá inteligence je pro Adobe skutečnou dvousečnou zbraní, která představuje jejich jedinou příležitost k nelineárnímu růstu, ale zároveň umožňuje hbitým konkurentům potenciálně převzít podíl v jednotlivých produktových segmentech.” Miner uznal rostoucí konkurenční hrozby, ale také zmínil dlouhodobou výhodu společnosti Adobe na trhu komerčních kreativních nástrojů a uvedl: “Obavy ze zmenšujícího se příkopu společnosti Adobe jsou neopodstatněné. Společnost Adobe má v oblasti komercionalizace a prodeje kreativních nástrojů náskok několika desetiletí.”
Analytik Gil Luria ze společnosti D.A. Davidson tyto názory podpořil a ponechal pro akcie rating Buy s ambiciózní cílovou cenou 685 USD, což je výrazně nad současným obchodním bodem. Luria uvedl program zpětného odkupu akcií společnosti Adobe v hodnotě 25 miliard USD, který se rovná celkovému zpětnému odkupu za posledních devět let dohromady, jako silnou známku důvěry společnosti ve svou finanční stabilitu a růstový potenciál.
Luria poznamenal: “Výhled vedení odráží konzervativní výhled založený na současné obchodní dynamice a rostoucí horní části prodejního trychtýře v důsledku inovativních možností generativní umělé inteligence uváděných do provozu v průběhu roku a zdravého růstu uživatelů.” Komentáře analytika naznačují, že vedení společnosti Adobe zaujímá ve svých výhledových prognózách opatrný postoj vzhledem k současnému obchodnímu tempu a vývoji prodejního systému.
Očekává se, že klíčovou roli při utváření budoucí výkonnosti společnosti Adobe bude hrát pokračující technologický pokrok v nabídce jejích produktů. Integrací umělé inteligence do rozsáhlé produktové řady chce společnost Adobe vytvořit významný efekt jak pro stávající klientelu, tak pro potenciální nové uživatele. Toto inovativní využití umělé inteligence souvisí s dlouhodobými plány společnosti Adobe udržet si konkurenceschopnost a relevanci i v podmínkách zostřující se konkurence na trhu.

Optimistická perspektiva společnosti Adobe se do značné míry opírá o její zájem o technologii AI a označuje ji za významnou příležitost k růstu. Technologická firma také zdůrazňuje význam své dlouhodobé přítomnosti na trhu, která jí dává náskok před nastupujícími konkurenty. Pokračující investice společnosti Adobe do technologií AI signalizují její odhodlání získat významný podíl na trhu a udržet si dominantní postavení v odvětví komerčních kreativních nástrojů.
Navzdory nečekanému klesajícímu trendu naznačují pozitivní hodnocení analytiků z Wall Street, jako je Gil Luria, že akcie společnosti Adobe si zachovávají značný růstový potenciál. Tento potenciál je podložen dlouhou historií firmy a jejími příkladnými výsledky v prodeji a komercializaci kreativních nástrojů. Současná konkurenční strategie společnosti Adobe a její zaměření na vývoj produktů s podporou umělé inteligence by mohly tento růst pravděpodobně urychlit a pomoci jí udržet si vedoucí postavení v oboru.