Společnost General Motors Co. (GM) nedávno zaznamenala 5% nárůst svých akcií poté, co její zisk za první čtvrtletí překonal očekávání. Automobilka rovněž zvýšila svůj výhled zisku pro letošní rok a oznámila snížení nákladů na baterie pro elektromobily (EV). Maloobchodní dodávky elektromobilů GM se navíc oproti loňskému roku zvýšily o 21 %.
GM dosáhla zisku 2,98 miliardy dolarů, tj. 2,56 dolaru na akcii; to je ve srovnání s 2,40 miliardy dolarů, tj. 1,69 dolaru na akcii, kterých společnost dosáhla ve stejném období loňského roku. Na očištěném základě vzrostl zisk GM na 2,62 USD na akcii z 2,21 USD na akcii v loňském prvním čtvrtletí, čímž překonal údaje předpovídané agenturou FactSet ve výši 2,13 USD na akcii.
Tržby vyskočily ze 40 miliard dolarů na 43,0 miliardy dolarů, čímž opět překonaly odhad společnosti FactSet ve výši 41,1 miliardy dolarů. V důsledku toho společnost upravila své celoroční prognózy a nyní předpokládá upravený zisk na akcii ve výši 9 až 10 USD oproti původně předpokládanému upravenému zisku na akcii ve výši 8,50 až 9,50 USD.
General Motors Company (GM)
John Murphy z BofA Securities se vyjádřil, že revidovaný výhled GM na rok 2024 “může být stále konzervativní”. Dodal, že GM “zůstává lídrem mezi odvětvími”. Murphy tento úspěch přičítá efektivním strategiím hlavního podnikání GM, které společnosti umožnily investovat do elektromobilů, AV a dalších oblastí, aby zajistila budoucí růst a zároveň poskytla hodnotu akcionářům.
Analytik Dan Ives ze společnosti Wedbush ponechal GM rating “outperform” a uvedl, že pozitivní tříměsíční období lze považovat za “hlavní “prove me” čtvrtletí pro GM”. Dodal, že dlouho očekávaný obrat pro GM se zdá být zřejmý.
Analytik společnosti CFRA Garett Nelson však zaujal méně optimistický tón, ponechal rating “hold” a zvýšil 12měsíční cílovou cenu pro GM ze 44 na 45 USD za akcii. Nelson poznamenal, že objem prodejů společnosti v prvním čtvrtletí zaznamenal pokles o 20,5 %, což přičítá váze elektrických vozidel.
Nelson vyslovil hypotézu, že společnost by mohla v krátkodobém a střednědobém horizontu potenciálně ztratit další tržní podíly kvůli nedostatku nabídky hybridních vozidel. Naznačil také, že volné peněžní toky společnosti by mohly být omezeny jejími masivními plánovanými kapitálovými výdaji – přibližně 11 miliard dolarů v roce 2024 – a vysokými výdaji na elektromobily a vývoj bateriových článků.
V dopise akcionářům šéfka GM Mary Barra uvedla, že ji povzbudila “dobrá počáteční dynamika prodeje” jejich elektrických vozidel. Jako příklad uvedla model Cadillac Lyriq, který těží ze “zlepšení rozsahu, materiálových nákladů a sortimentu”, což umožňuje zvýšení ziskových marží.
Barra dále zmínila, že náklady na bateriové články “výrazně klesly”, zejména díky náběhu výroby ve společném podniku Ultium Cells v Ohiu. Společnost rovněž těžila z nižších nákladů na suroviny.

Společnost General Motors pokračovala ve spolupráci s korejským elektronickým titánem LG Energy Solution Ltd. a letos otevřela druhý závod Ultium Cells v Tennessee.
Společnost GM tvrdě konkuruje na trhu s elektrickými vozidly, na němž působí i zavedení hráči, jako je například Tesla Inc, nabídkou modelu Chevrolet Equinox EV. Společnost tento model inzeruje jako nejdostupnější elektromobil s dojezdem 300 mil, čímž ho staví do pozice silného konkurenta na trhu.
V letošním roce zatím akcie GM vzrostly o 26 %, což je výrazně více než 6% nárůst indexu S&P 500 SPX. Mezitím se snížilo rozpětí korporátních dluhopisů GM vůči americkým státním dluhopisům, což svědčí o důvěře investorů v dluh automobilového giganta. Přesto výnosy vzrostly, protože úrokové sazby na širším trhu zůstaly vysoké – což je na trhu podnikových dluhopisů poněkud vzácný jev.