Akcie společnosti Pinterest Inc. (PINS) zažily ve čtvrtek po skončení obchodování volatilní seanci po výpadku příjmů a vlažných pokynech společnosti. Pinterest vykázal za čtvrté fiskální čtvrtletí čistý zisk ve výši 201,2 milionu dolarů, tedy 29 centů na akcii. To je výrazný skok oproti čistému zisku 17,5 milionu USD, resp. 3 centy na akcii, vykázanému ve stejném čtvrtletí předchozího roku.
Z hlediska upraveného zisku dosáhl Pinterest 53 centů na akcii. Tržby zaznamenaly 12% zlepšení a vzrostly na 981,3 milionu dolarů z 877,2 milionu dolarů o rok dříve. Tento údaj však zaostal za očekáváním analytiků společnosti FactSet, kteří předpovídali čistý zisk ve výši 52 centů na akcii při celkových tržbách 991 milionů dolarů.
Toto nenaplnění příjmů mělo za následek okamžitý propad akcií Pinterestu o přibližně 23 % krátce po zveřejnění zprávy, ale údaje se odrazily k mírnému růstu, než nakonec skončily po skončení obchodní seance s 9% poklesem.
Pinterest Inc. (PINS)
Výkonný ředitel Pinterestu Bill Ready vydal prohlášení, ve kterém uvedl: “Měli jsme silné čtvrté čtvrtletí, které pro Pinterest znamená završení transformačního roku.” Ready uvedl, že celosvětový počet aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 11 % na rekordních 498 milionů, a to zejména díky uživatelům z generace Z.
Během konferenčního hovoru s analytiky, který se uskutečnil později ve čtvrtek, Ready prozradil, že Pinterest vyvíjí automatizovaný reklamní systém založený na umělé inteligenci. Dále oznámil, že společnost Google se připojí jako partner třetí strany pro integraci reklamy, čímž bude následovat společnost Amazon.com Inc., která již s Pinterestem v této funkci spolupracuje.
Při pohledu do budoucna Pinterest předpokládá, že tržby za první čtvrtletí budou činit 690 až 705 milionů dolarů. Tato prognóza se přesně shoduje s očekáváním analytiků společnosti FactSet, kteří předpovídají tržby za první čtvrtletí ve výši 702 milionů USD.
Finanční ředitelka společnosti Pinterest Julia Brau Donnellyová zveřejnila, že ve čtvrtém čtvrtletí došlo k poklesu reklamy na potraviny a nápoje. Navzdory tomu Donnellyová uvedla, že první čtvrtletí “začalo dobře”.
Výdaje na reklamu byly klíčovou součástí zprávy o výsledcích, podobně jako v nedávných zprávách mateřské společnosti Facebooku Meta Platforms Inc, společnosti Google Alphabet Inc a Snap Inc. Zejména společnosti Meta a Google vykázaly výrazný nárůst příjmů z reklamy. Podle analytiků toto měřítko představuje pro Pinterest a další společnosti náročné srovnání.

Hlavní analytik společnosti Insider Intelligence, Jeremy Goldman, se vyjádřil, že “solidní, ale neokázalá čísla společnosti Pinterest za 4. čtvrtletí by měla být předmětem určité kontroly ze strany trhu, který právě minulý týden viděl, jak společnost Meta překonala očekávání”.
Akcie Pinterestu zaznamenaly silný vzestup a za poslední rok vzrostly o 64 %. Tato eskalace výrazně překonává širší index S&P 500, který za stejnou dobu zaznamenal nárůst o 22 %. Je nesporné, že výkonnost Pinterestu v následujících čtvrtletích bude pod intenzivním drobnohledem, aby bylo možné posoudit, zda se silný růst společnosti podaří udržet tváří v tvář nevyrovnaným čtvrtletním číslům a hrozícímu stínu gigantů, jako jsou Meta a Google.