account_circle
Společnost Disney zvažuje jeden z nejrizikovějších kroků ve své 99leté historii

Společnost Disney zvažuje jeden z nejrizikovějších kroků ve své 99leté historii

Společnost by mohla posílit svou pozici na trhu, ale vzbouří se spotřebitelé?

Společnost by mohla posílit svou pozici na trhu, ale vzbouří se spotřebitelé?

Po téměř sto letech se společnost Disney stala synonymem pro zábavu. Zábavní parky, produkty a mediální zábava této společnosti, které jsou určeny pro celou rodinu, jsou již dlouho základem pro spotřebitele na celém světě. Společnost Disney se vyvíjela a měnila s dobou a nikde to není patrnější než v jejím úspěšném vstupu na trh se streamovaným videem.

Disney+ se během pouhých tří let proměnil ze začínajícího startupu v průmyslovou velmoc a může se pochlubit více než 164 miliony předplatitelů po celém světě. Když k tomu připočteme dalších 43 milionů diváků služby Hulu, je Disney s 207 miliony předplatitelů na dostřel lídrovi v oboru, společnosti Netflix (NFLX -1,47 %), která jich má 223 milionů. Investoři očekávají, že společnost Disney v příštích letech předstihne Netflix v počtu předplatitelů.

Nedávné události a tlak Wall Street by však mohly společnost přimět k jednomu z největších rizik v dlouhé a bohaté historii společnosti Disney – krok, který by se mohl snadno vymstít a vrátit pokrok společnosti o několik let zpět.

Zdroj: Canva

Společnost Disney má provozní kontrolu nad Hulu a očekává se, že zhruba za rok získá zbývající 33% podíl společnosti Comcast v této streamovací službě. Podle podmínek dohody uzavřené v roce 2019 může společnost Disney uzavřít obchod již v lednu 2024. Každá streamovací platforma má odlišnou nabídku populárních titulů, ale dohromady je jejich nabídka bezkonkurenční.

Zdá se, že tento názor podporují i údaje o sledovanosti. Nedávná zpráva odhaluje, že podle údajů společnosti Ampere Analysis v letošním roce zatím kombinace Disney+ a Hulu ovládá 30 % ze 100 nejsledovanějších pořadů na amerických předplacených streamovacích službách. Pro srovnání, Netflix – samostatný lídr – ovládá 23 %.

Zdroj: Canva

Podle četných zpráv z médií společnost zvažuje plán, který by spojil Disney+ a Hulu a vytvořil tak jediné streamovací dynamo. Ačkoli se spojení může na první pohled zdát jako dobrý nápad, tento pohled je krátkozraký a opomíjí důležitou okolnost.

Takový sňatek by nepochybně přinesl i další výhody. Společnost by mohla těžit z popularity obou služeb, chlubit se větší knihovnou a zároveň by zajistila efektivitu nákladů tím, že by se soustředila na menší nabídku nejoblíbenějších titulů.

Uprostřed ekonomické krize se znovu začal klást důraz na zisky, což je něco, co trápí streamovací průmysl. Společnost Disney nebyla imunní a ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí vykázala provozní ztrátu v segmentu přímého prodeje spotřebitelům (DTC) ve výši 1,47 miliardy dolarů. Tento výsledek zvýšil ztrátu tohoto segmentu za celý rok na více než 4 miliardy dolarů. Na nedávném hovoru k výsledkům však bývalý generální ředitel Bob Chapek uvedl: „Stále očekáváme, že společnost Disney+ dosáhne ziskovosti ve fiskálním roce 2024.“

To by se mohlo změnit, pokud by společnost Disney sloučila dvě špičkové streamovací služby a za kombinovaný balíček účtovala vyšší poplatky než za jednu z jednotlivých složek.

Předchozí článek

Zprávy z trhu: akcie kolísají, protože obchodníci se zamýšlí nad sazbami a stimulaci Číny

Další článek

Sledujte, zda akcie SOFI dosáhnou 10 USD - a pak nakupujte!

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies