Goldman Sachs obnovila nákupní rating pro akcie společnosti Instacart, která se zabývá rozvozem potravin, a naznačuje, že by mohla být připravena na výrazný návrat. Investiční společnost stanovila cílovou cenu 48 USD za akcii, což znamená více než 76% nárůst oproti středeční uzavírací ceně.
Od vstupu na burzu v září hodnota akcií společnosti Instacart klesla zhruba o 13 %. Prvotní veřejná nabídka akcií (IPO) ocenila společnost na přibližně 10 miliard USD. Toto ocenění je hluboko pod jejím vrcholem v době pandemie, kdy dosáhla úctyhodných 39 miliard USD.
Víkendový závěr společnosti Instacart na newyorské burze (NYSE), pod přezdívkou Maplebear Inc. byl zaznamenán na úrovni 25,21 USD s nárůstem po skončení pracovní doby o 0,73 USD (2,98 %). Tato nedávná obchodní aktivita jen dále předznamenává potenciální zotavení akcií společnosti.
Na první pohled se zdá, že fiskální zdraví společnosti Instacart je dobré. Společnost vykázala upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) ve výši 163 milionů USD, čímž překonala odhad společnosti StreetAccount, který předpokládal tržby ve výši 120,5 milionu USD. Tržby dosažené v tomto čtvrtletí činily 764 milionů dolarů, což výrazně překonalo očekávané hodnoty.

Analytik společnosti Goldman Sachs, Eric Sheridan, předpověděl společnosti Instacart optimistický dlouhodobý výhled. Podle Sheridana může společnost profitovat z širšího přijetí své platformy spolu s vyššími příjmy z reklamy. Analytik poukázal na klíčové růstové trendy, které by mohly potenciálně zvýšit ziskovost platformy.
Sheridan prohlásil: “Instacart je v současné době na cestě k úspěchu,” uvedl Sheridan: “Společnost CART [Instacart] považujeme i nadále za pozitivně vystavenou dvěma klíčovým sekulárním růstovým tématům v našem pokrytí: V tomto ohledu se domníváme, že se jedná o dva hlavní trendy: 1) potenciál doručovacích platforem umožnit digitální přechod potravinářského průmyslu, protože spotřebitelé stále častěji využívají online kanály, a 2) vzestup maloobchodních mediálních sítí jako oblasti růstu v rámci širšího odvětví digitální reklamy, která může v průběhu času i nadále přitahovat větší rozpočty na reklamu/propagaci.”
Sheridan rovněž dodal, že v krátkodobém horizontu se investoři pravděpodobně zaměří na prvky, jako je dynamika spotřebitelské poptávky, síla konkurence, širší posuny v rámci online a offline potravinářského průmyslu spolu s povolením zpětného odkupu akcií, které by mohlo zmírnit případný tlak vyplývající z vypršení termínové blokace.
Goldman Sachs se tak řadí mezi několik málo institucí na Wall Street, které vyjadřují důvěru v zotavující se odvětví dodávek potravin, což je v kontrastu s trhem, kde ostatní akcie zažily od počátečního zvýšení poptávky po pandemii značné zásahy.
Navzdory určitému poklesu od veřejného debutu se zdá, že prognóza oživení od Goldman Sachs odlišuje Instacart od několika dalších technologických firem, které rovněž čelily tlaku trhu v přechodné fázi od soukromého k veřejnému obchodování. Rychlá adaptace společnosti na měnící se chování spotřebitelů, stejně jako strategické umístění, které umožňuje využít digitální transformace v oblasti maloobchodního prodeje potravin, může společnosti Instacart poskytnout výhodu v konkurenčním prostředí.
Konzistentní výkonnost společnosti Instacart, potenciální klíčové růstové trendy identifikované společností Goldman Sachs, jakož i prokázaná schopnost překonávat prognózy tržeb, slouží jako pozitivní ukazatele, které mohou zvýšit důvěru investorů, a to i přes nedávný pokles hodnoty jejích akcií. Je však třeba poznamenat, že ačkoli se prognóza společnosti Goldman Sachs zdá být pro Instacart slibná, stejně jako všechny tržní předpovědi nemůže zaručit konkrétní výsledek a podléhá přirozené nepředvídatelnosti akciového trhu.
Očekává se, že nadcházející týdny a měsíce budou pro společnost Instacart rozhodující, protože pozorovatelé trhu budou s napětím očekávat, zda se tato populární platforma pro doručování potravin dokáže odrazit zpět na své dřívější vysoké ocenění a upevnit se jako dlouhodobý hráč v oboru.