account_circle
Společnost Procter & Gamble překonala odhady zisku a tržeb, i když vyšší ceny odradily některé spotřebitele

Společnost Procter & Gamble překonala odhady zisku a tržeb, i když vyšší ceny odradily některé spotřebitele

Procter & Gamble (P&G), americký nadnárodní koncern vyrábějící spotřební zboží, ve středu zveřejnil své čtvrtletní výsledky hospodaření a tržeb, které překonaly odhady Wall Street, přestože již šesté čtvrtletí po sobě zaznamenal pokles objemu prodeje.

Procter & Gamble (P&G), americký nadnárodní koncern vyrábějící spotřební zboží, ve středu zveřejnil své čtvrtletní výsledky hospodaření a tržeb, které překonaly odhady Wall Street, přestože již šesté čtvrtletí po sobě zaznamenal pokles objemu prodeje. Akcie P&G po zveřejnění zprávy uzavřely pozitivně s přírůstkem 2,58 %.

Korporace zveřejnila zisk na akcii ve výši 1,83 USD, čímž překonala očekávání ve výši 1,72 USD na základě průzkumu LSEG, dříve známého jako Refinitiv. Tržby byly rovněž vyšší, než se očekávalo, a dosáhly 21,87 miliardy USD oproti předpokládaným 21,58 miliardy USD.

Společnost The Procter & Gamble Company (PG) vykázala v prvním fiskálním čtvrtletí čistý zisk připadající na 4,52 miliardy USD, tj. 1,83 USD na akcii, což představuje prudký nárůst oproti 3,94 miliardy USD, tj. 1,57 USD na akcii, vykázaným v předchozím roce. Rovněž byl vykázán povzbudivý 6% nárůst čistých tržeb, jehož výsledkem je 21,87 miliardy USD. Povzbudivé je, že organické tržby společnosti v tomto čtvrtletí vzrostly o 7 % díky vyšším cenám výrobků.

I přes tyto pozitivní výsledky se objem P&G snížil o 1 %. Tento ukazatel hodnotí poptávku po výrobcích společnosti bez vlivu měnových a cenových úprav. Společnost již zhruba dva roky provádí zvyšování cen svých výrobků, například pracího prášku Tide a toaletního papíru Charmin. Generální ředitel společnosti P&G, Jon Moeller, vyjádřil spokojenost se současným stavem cenotvorby a odmítl komentovat další směřování.

Finanční ředitel Andre Schulten prozradil, že společnost P&G neobdržela od prodejců žádné námitky ohledně zvyšování cen, kromě typických diskusí o maximalizaci hodnoty pro zákazníka. Někteří spotřebitelé však na zvýšené ceny nereagovali tak pozitivně, což vedlo k tomu, že někteří přešli na cenově výhodné alternativy privátních značek. V důsledku toho se společnost P&G vyjádřila, že se setkala s “poklesem objemu v souvislosti s cenami” u mnoha značek. Přesto společnost očekává, že za fiskální rok vykáže růst objemu, protože poklesy objemu se v poslední době snižují.

Několik divizí P&G odhalilo v průběhu čtvrtletí rozdílné objemy. Jednotka péče o děti, ženy a rodinu vykázala 3% pokles objemu, přičemž tento segment zahrnuje značky jako Pampers a Bounty. Segment péče o tělo, který zahrnuje značky Venus a Gillette, zaznamenal 2% pokles objemu. Oddělení textilií a péče o domácnost rovněž zaznamenalo 1% pokles objemu, který byl oživen zvýšeným prodejem prémiových čisticích prostředků, jako jsou Swiffer a Cascade.

Zdroj: Getty Images

Jediným segmentem, který v tomto čtvrtletí vykázal růst objemu, bylo oddělení péče o zdraví, kde se projevila vysoká poptávka po výrobcích pro dýchací cesty, včetně výrobků značky Vicks.

Společnost P&G revidovala svůj výhled tržeb na fiskální rok 2024 kvůli očekávaným směnným kurzům, které by měly způsobit větší zátěž, než se původně předpokládalo. Současné projekce ukazují růst tržeb v rozmezí 2 až 4 %, což je mírná úprava oproti původnímu odhadu 3 až 4 %.

Nadnárodní korporace zopakovala svou celoroční předpověď organického růstu tržeb, která nezohledňuje vliv akvizic, odprodejů a zahraničních měn, a růstu zisku na akcii. Schulten však varoval před možnými ekonomickými podmínkami, které by mohly výkonnost utlumit, a vyjádřil obavy z rostoucích nákladů na energie s blížící se zimou, klesající míry úspor domácností a zdraví čínského trhu.

Předchozí článek

Akcie Adidas po zvýšení prodeje Yeezy a zvýšení výhledu stoupají

Další článek

Generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk v hovoru k výsledkům pesimisticky hodnotí ekonomiku

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies