Podle jednoho z portfoliových manažerů mnoho akcií „trochu zlevnilo“ a investoři by mohli dosáhnout dobrých výnosů.
Ted Alexander, investiční ředitel společnosti BML Funds, řekl v pondělí v pořadu „Street Signs Asia“ na CNBC, že před několika měsíci měl trochu obavy z ocenění – to se však změnilo.
„Nyní jsme viděli, že se objevuje poměrně hodně akcií a že je zde poměrně hodně zlevněných akcií,“ řekl.
„Takže jsme se hodně dívali na průmyslové a spotřebitelské akcie, které byly v posledních několika měsících docela našlapané. Nabízejí docela dobré potenciální výnosy, pokud v příštích několika letech uvidíme něco jako návrat k normálu,“ dodal.
Alexander spravuje fond BML Global Fund, který byl spuštěn teprve v září. Cílem fondu je investovat do silných podniků, které jsou trhem podhodnoceny, bez příklonu k růstovým nebo hodnotovým akciím.
Dříve byl portfolio manažerem fondu Orca Global Fund, který je nyní uzavřen. Tento fond v období od července 2018 do června 2022 dosáhl výnosu 48,92 %, čímž překonal referenční index MSCI World o 41,41 %.

Září dostálo své pověsti slabého měsíce – pro indexy S&P 500 a Nasdaq Composite bylo zatím nejhorším měsícem v tomto roce.
Alexander jmenoval pět zlevněných akcií, které stojí za zvážení právě teď.
Pět zlevněných jmen
Jmenoval těchto pět globálních akcií v průmyslovém a spotřebitelském sektoru: Německé společnosti DHL a Siemens, hongkongskou Techtronic, čínskou Nari a indickou Infosys.
Uvedl, že Techtronic má „více růstových faktorů“, které vycházejí z produktové a geografické expanze. Společnosti Nari a Infosys označil za „vysoce kvalitní společnosti, které jsou globálně konkurenceschopné se slevou“.
Pokud jde o zařízení pro výrobu elektrické energie Nari, uvedl, že se vyplatí investovat do větší efektivity na energetických trzích a modernizace sítí.
„Nari je tedy jednou z těch, které byly v minulosti extrémně silné, když byly čínské trhy opravdu býčí… takže opravdu sázíte na čínskou průmyslovou sílu,“ řekl Alexander. „Myslíme si, že se jedná o dlouhodobého vítěze.“

Cyklické příležitosti se podle něj objevily v průmyslových a spotřebitelsky orientovaných společnostech.
„Líbí se nám technologie. Tam si myslíte, že dochází k velkým výdajům. Myslíme si však, že ocenění je tam u mnoha softwarových společností velmi silné, a je těžké se při těchto cenách tak nadchnout pro některé z těchto velkých společností typu Magnificent Seven,“ řekl.
„Takže jsme se pravděpodobně trochu vytlačili z technologického sektoru a přešli směrem ke zdravotnictví, do spotřebitelského sektoru a trochu více do průmyslových podniků.“