account_circle
Akcie Instacart druhý den klesají, protože analytik varuje před konkurencí

Akcie Instacart druhý den klesají, protože analytik varuje před konkurencí

Akcie společnosti Instacart (CART) po úterním dobrém debutu na veřejných trzích nadále ztrácejí.

Akcie společnosti Instacart (CART) po úterním dobrém debutu na veřejných trzích nadále ztrácejí.

Společnost zabývající se rozvozem potravin, která se oficiálně jmenuje Maplebear (ticker: CART), ocenila svou primární veřejnou nabídku na 30 USD za akcii, což je těsně nad konečným očekávaným cenovým rozmezím 27 až 29 USD za akcii. Otevřela na 42 dolarech, ale v průběhu obchodního dne postupně klesala a uzavřela na 33,70 dolarech. Ve středu ráno akcie ustoupily o dalších 6 % na 31,65 USD.

K tlaku na akcie přispěl i analytik společnosti Needham Bernie McTernan, který v úterý pozdě večer zahájil pokrytí společnosti s ratingem Držet. Cílovou cenu neuvedl.

McTernan se domnívá, že rizika a potenciální výnosy akcie jsou vyvážené a „odrážejí zpomalující se růst“ po nárůstu poptávky způsobeném pandemií. Analytik uvedl, že v letech 2019 až 2022 rostly online prodeje potravin v USA téměř o 60 % ročně, ale předpovídá, že do roku 2025 se tento růst sníží na přibližně 12 % ročně.

„Naše práce na průzkumu naznačuje, že zavádění online potravin čelí strukturálnímu protivětru,“ napsal ve výzkumné zprávě.

Analytik uvedl, že průzkum společnosti Needham mezi spotřebiteli ukázal, že 38 % z nich neplánuje v příštím měsíci využít online obchod s potravinami. Uvedl, že tři hlavní důvody, které lidé uváděli, proč nenakupují potraviny online, byly touha ujistit se, že mají správné produkty, potěšení z chození do obchodu s potravinami a vyšší náklady.

„Spotřebitelé, kteří mají obavy z kontroly kvality nebo rádi chodí do obchodu s potravinami, nepovažují přínos z úspory času za hodný zaplacení,“ napsal.

Uvedl také, že reklamní byznys společnosti Instacart dozrál a že růst bude nyní pravděpodobně mírnější. „Očekáváme, že růst příjmů z reklamy společnosti CART předstihne širší odvětví digitální reklamy v USA a poroste rychleji než příjmy z transakcí, ale nyní se nachází v plošší části růstové křivky,“ uvedl.

Zdroj: Getty Images

„Naše očekávání ohledně postpandemických online prodejů potravin v USA budou pravděpodobně nižší než konsensus a vidíme strukturální protivětry proti přijetí,“ píše McTernan.

Podle analytika také roste konkurence, neboť do vlastních platforem pro prodej potravin investují jak společnosti Uber Technologies UBER (UBER), tak DoorDash (DASH), na trhu se podílí také Amazon.com (AMZN) a Walmart (WMT).

McTernan uvedl, že jeho obavy z rostoucí konkurence a zpomalujícího se růstu trhu Instacart „vychylují riziko odhadu směrem dolů“. Dodal, že akcie se ve srovnání s ostatními technologickými společnostmi s vysokou marží a nižším růstem zdají být spravedlivě oceněny.

Předchozí článek

GLOBÁLNÍ TRHY - Akcie klesají, protože se zavádí vyšší cena za delší období; jen klesal kvůli BOJ

Další článek

Tři velké IPO tohoto měsíce se tento týden vzdaly svých počátečních zisků a snížily důvěru trhu

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies