account_circle
Sázka proti americké lásce k nezdravému jídlu? Morgan Stanley vidí pro akcie rychlého občerstvení, jako je Hostess, těžké časy

Sázka proti americké lásce k nezdravému jídlu? Morgan Stanley vidí pro akcie rychlého občerstvení, jako je Hostess, těžké časy

Plán společnosti J.M. Smucker na koupi výrobce Twinkies, společnosti Hostess Brands, je riskantní krok, pokud je nejnovější výzkum společnosti Morgan Stanley správný.

Plán společnosti J.M. Smucker na koupi výrobce Twinkies, společnosti Hostess Brands, je riskantní krok, pokud je nejnovější výzkum společnosti Morgan Stanley správný.

Firma přehodnotila svůj srpnový názor, že nová skupina léků na hubnutí bude brzdit růst některých potravinářských a nápojových společností. Tentokrát svou tezi podpořila dalšími demografickými údaji o zákaznících nakupujících potraviny od společnosti Numerator Insights a také údaji od Centra pro kontrolu a prevenci nemocí. Výsledky nejsou pro Ding Dongs nijak růžové.

„Naše analýza posiluje názor, že společnosti vyrábějící občerstvení, jako je TWNK, budou pravděpodobně nejvíce negativně ovlivněny zavedením GLP-1, zatímco společnosti vyrábějící potraviny pro regulaci hmotnosti, jako jsou SMPL a BRBR, by z toho mohly těžit,“ napsala v pondělí ve zprávě klientům analytička Morgan Stanley Pamela Kaufmanová.

Společnost BellRing Brands, Inc. (BRBR) vyrábí proteinové koktejly a prášky a vlastní značku PowerBar. Její akcie od začátku roku vzrostly o 60 %. Akcie společnosti Simply Good, která vlastní značky jako Atkins a Quest vyrábějící hotové koktejly, svačiny a mražená jídla, však za stejné období klesly o téměř 15 %.

V srpnu analytici společnosti Morgan Stanley uvedli, že očekávají, že zvýšené zavádění GLP-1 léků, jako je Wegovy společnosti Novo Nordisk, povede k poklesu spotřeby kalorií v USA o 1,3 % do roku 2035. Odhad vychází z toho, že pacienti užívající tyto léky na hubnutí obvykle sníží svůj denní příjem kalorií o 20 až 30 %, protože omezí denní jídla o 20 % a svačiny o 40 %, uvedli analytici.

The Simply Good Foods Company (SMPL)

V té době také předpokládali, že stejní spotřebitelé budou častěji kupovat poživatiny a balené potraviny prodávané značkami jako Smucker, Hostess a dalšími. Nová zpráva to potvrzuje.

„Napříč naším záběrem údaje Numerator Insights zdůrazňují, že většina společností vyrábějících balené potraviny ve středních obchodech mírně nadhodnocuje index spotřebitelů s obezitou,“ uvedl Kaufman. Dodala také, že tytéž potraviny jsou typem zboží, které spotřebitelé pravděpodobně omezí, když to s hubnutím myslí vážně.

Zdroj: Getty Images

Analýza ukázala, že společnost Hostess byla nejvíce exponována zákazníkům s obezitou a cukrovkou 2. typu. Lidé s oběma onemocněními mají také s největší pravděpodobností nárok na léky proti obezitě, uvedli analytici.

V pondělí akcie společnosti The J. M. Smucker Company (SJM) klesly asi o 7 % a v jednu chvíli se dostaly na 52týdenní minimum 129,00 USD poté, co oznámila, že za koupi společnosti Hostess zaplatí 5,6 miliardy USD v rámci obchodu s akciemi a penězi. Akcie Hostess po této zprávě vzrostly o 19 %.

Mezi další akcie potravinářských společností s vyšší expozicí vůči obézním zákazníkům patří Conagra, Kraft Heinz a Smucker, uvádí zpráva s odkazem na údaje Numerator.

„Důležité je, že BRBR a SMPL se nadměrně indexují vůči spotřebitelům, kteří řeší svou obezitu změnou životního stylu a léky na předpis, což posiluje jejich komplementární vlastnosti a potenciální vítr v kategorii díky lékům GLP-1,“ uvádí zpráva.

V původní zprávě Morgan Stanley analytici rovněž zdůraznili, že potravinářské a nápojové společnosti by mohly zmírnit dopad tohoto trendu tím, že by změnily složení výrobků tak, aby obsahovaly méně kalorií a cukru, nebo že by změnily skladbu výrobků na zdravější položky.

Předchozí článek

Kde skončí peníze, když ceny akcií klesají?

Další článek

Arm se chystá na IPO v USA v rámci testu AI Hype, rizika Číny

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies