account_circle
Chcete koupit akcie Porsche. Kterou si vyberete?

Chcete koupit akcie Porsche. Kterou si vyberete?

Recenze modelu Porsche Cayenne 2024, který je k dispozici jako plug-in hybrid, jsou velkolepé. Akcie Porsche by mohly být také velkolepé, ale hlavní otázkou je, které?

Recenze modelu Porsche Cayenne 2024, který je k dispozici jako plug-in hybrid, jsou velkolepé. Akcie Porsche by mohly být také velkolepé, ale hlavní otázkou je, které?

Američtí investoři mohou prominout, že to zní jako zvláštní otázka. Pokud chtějí koupit Ford Motor (ticker: F), Teslu (TSLA) nebo General Motors (GM), jednoduše zadají ticker a jdou. U Porsche to není zdaleka tak jednoduché.

Existují americké depozitní certifikáty Porsche Automobil (POAHY), ale to není Porsche, výrobce automobilů. Je to holdingová společnost, která vlastní asi 25 % kmenových akcií společnosti Porsche a asi 53 % kmenových akcií společnosti Volkswagen (VOW.Germany).

Porsche, výrobce slavného modelu 911, se ve skutečnosti jmenuje Dr. Ing hc F Porsche AG, i když se obvykle označuje jen jako Porsche. V USA kótovaná ADR má kód DRPRY. Společnost má v Německu v oběhu 911 milionů akcií, které se skládají z 455,5 milionu kmenových akcií a 455,5 milionu prioritních akcií. V Německu se obchoduje pod kódem P911. (Chytré, co?)

Zdroj: Reuters

Právě tu by měli investoři, kteří nemají zájem o složitost, zvážit ke koupi. Ačkoli akcie od své první veřejné nabídky před zhruba osmi měsíci vzrostly zhruba o 40 %, stále je zde prostor pro další zisky, pokud se dá říci, že obchodování s akciemi Ferrari (RACE) je něčím zajímavé. Ferrari prodává méně dražších vozů než Porsche, ale obě společnosti jsou nízkoobjemovými výrobci ultra-luxusních vozů, kteří nemají problém vyprodat svou roční produkci – a jsou méně ovlivněny zpomalující se ekonomikou nebo problémy s cenovou dostupností.

Porsche se však obchoduje za 18násobek odhadovaného zisku v roce 2024, což je méně než polovina 37násobku, který dosahuje Ferrari. Ferrari si zaslouží určitou prémii – očekává se, že jeho zisky porostou v nadcházejících dvou letech v průměru o 13 % ročně, což je rychleji než 9 % u Porsche – ale tato prémie se zdá být trochu vysoká. Franšízy jsou si natolik podobné, že se mohou obchodovat blíže k sobě. Při ocenění Porsche na 21násobek, jak to dělá analytik Société Générale Stephen Reitman, by akcie Porsche stály přibližně 146 USD za akcii, tedy asi 14,60 USD za ADR, což je o 16 % více než při čtvrtečním uzavření na 12,59 USD.

Porsche Automobil je zajímavější. Její podíly ve společnostech Porsche a Volkswagen mají hodnotu zhruba 39 miliard dolarů, ale hodnota podniku (tržní kapitalizace plus dluh) je pouze 25 miliard dolarů, což představuje 37% diskont. Tento diskont má své důvody – největším převisem jsou potenciální platby související s obviněním, že Volkswagen manipuloval s emisními testy v USA – ale pro Abhaye Deshpandeho, zakladatele společnosti Centerstone Investors, je příliš velký na to, aby ho ignoroval. Podle něj je rozumnější diskont ve výši 10 až 15 %, což odpovídá historickému diskontu, a znamenalo by to 50% zisk pro Porsche Automobil.

Zdroj: Bloomberg

„Znám tezi o tom, že [P911] je vysoce ziskový koncept luxusního zboží,“ říká Deshpande. „Vlastníme holdingovou společnost.“

Generální ředitel společnosti Smead Capital Management Cole Smead, který koupil IPO Porsche, si nyní myslí, že akcie holdingové společnosti Porsche Automobil jsou lepší sázkou. Uvádí možnost, ne-li pravděpodobnost, že se ten rozhodne vyčlenit jednotlivé automobilky, nebo alespoň jejich části.

Investoři mohou využít komplexnosti holdingu, nebo si to zjednodušit a koupit akcie automobilky. V každém případě by měly jít daleko.

Předchozí článek

GLOBÁLNÍ TRHY - Akcie dosáhly měsíčního maxima díky nadějím ohledně dluhového stropu USA

Další článek

Akcie Netflixu dosáhly nejlepšího závěru od roku 2022, protože Wall Street zůstává optimistická ohledně růstu reklamy

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies