account_circle
AB InBev, vlastník Bud Light, překonává zisk. Sledujte hlášení analytiků

AB InBev, vlastník Bud Light, překonává zisk. Sledujte hlášení analytiků

Společnost Anheuser-Busch InBev v prvním čtvrtletí překonala odhady zisku a tržeb, protože poptávka po pivu zůstala navzdory vyšším cenám odolná.

Společnost Anheuser-Busch InBev v prvním čtvrtletí překonala odhady zisku a tržeb, protože poptávka po pivu zůstala navzdory vyšším cenám odolná. Pivovar Bud Light se však nezmínil o dopadu bojkotu, který vyvolala jeho marketingová kampaň s transgenderovým influencerem na sociálních sítích Dylanem Mulvaneym.

Částečně proto, že Mulvaney propagoval Bud Light 1. dubna, tedy den po skončení prvního čtvrtletí. Ani ve výhledu společnosti nebyla zmínka o této kontroverzi, přestože objem prodeje značky Bud Light mimo prodejní místa klesl v týdnu končícím 22. dubna meziročně o 26 %, jak uvádí Beer Business Daily.

Bojkot a související dopady však budou pravděpodobně předmětem dotazů na konferenčním hovoru, který je naplánován na 9:00 východního času.

Společnost Anheuser-Busch vykázala za první čtvrtletí zisk 65 centů na akcii při tržbách 14,2 miliardy USD. Analytici podle agentury FactSet očekávali zisk 59 centů na akcii při tržbách 14,1 miliardy USD. To je za tři měsíce do konce března. V prvním čtvrtletí roku 2022 společnost vykázala zisk na akcii ve výši 67 centů při tržbách 13,2 miliardy USD.

Mulvaneyho příspěvek na Instagramu z 1. dubna během březnového šílenství vyvolal silnou odezvu, která trvala přinejmenším celý duben. Odborná publikace Beer Business Daily uvedla, že prodej Bud Light v obchodech s potravinami, smíšeným zbožím a alkoholem v týdnu končícím 22. dubna klesl o 21,4 %, poté co v předchozím týdnu klesl o 17 %. V letošním roce se prodej zatím snížil o 3 %.

Pro srovnání, tržby společnosti Molson Coors Beverage (TAP) za Coors Light vzrostly ve třetím dubnovém týdnu o 20,5 % a prodej značky Miller Lite se zvýšil o 21 %.

„Ještě nikdy jsme nebyli svědky tak dramatického posunu v národním podílu v tak krátkém období,“ napsal Harry Schuhmacher, vydavatel časopisu Beer Business Daily.

Společnost Anheuser-Busch na žádost Barronu o další informace bezprostředně nereagovala.

Analytici se na konferenčním hovoru společnosti Coors, která v úterý oznámila zisk, různými způsoby ptali na bojkot Bud Light a skokový nárůst prodeje pivovarnického konkurenta během dubna. Společnost Molson Coors potvrdila svůj výhled na rok 2023, včetně nízkociferného růstu čistých tržeb z prodeje.

„Do našeho výhledu jsme nezapočítali žádný z trendů, které jsme zaznamenali v dubnu,“ řekl analytikům generální ředitel společnosti Molson Coors Gavin Hattersley. „Opravdu a jsem si jistý, že nikdo netuší, jak dlouho budou pokračovat.“

Zdroj: Getty Images

Společnost Anheuser-Busch se zavázala svým distributorům, že zvýší své marketingové výdaje na Bud Light, urychlí výrobu nových reklam a každému zaměstnanci velkoobchodu Anheuser-Busch dá bednu Bud Light, uvedl The Wall Street Journal.

Společnost Anheuser-Busch InBev se sídlem v Bruselu vyrábí po celém světě více než 500 značek piva, včetně značek Corona, Stella Artois a Michelob Ultra. Severoamerický trh je sice její největší, ale tržby ve výši 16,6 miliardy dolarů v roce 2022 tvořily méně než 30 % celosvětových tržeb ve výši 57,8 miliardy dolarů.

Pro rok 2023 jako celek analytici očekávají zisk na akcii ve výši 3,23 USD při tržbách 62,2 miliardy USD. V roce 2022 společnost vydělala 3,21 USD na akcii při tržbách 57,8 miliardy USD.

Ke středečnímu závěru obchodování akcie BUD letos zatím vzrostly o 6,1 % a za posledních 12 měsíců o 9,2 %.

Předchozí článek

Akcie PacWest se po zprávě o možném prodeji propadly o více než 50 %; klesají i akcie dalších bank

Další článek

GLOBÁLNÍ TRHY - Akcie a euro před očekávaným zvýšením sazeb ECB oslabují

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies