Profit taking je termín, který se v obchodním světě používá k označení strategie, kterou obchodníci využívají k odebrání zisku z investice. Takový typ obchodování se zpravidla provádí v případě, že cena akcií nebo jiného investičního nástroje dosáhla požadovaného úrovně zisku a obchodník se rozhodne ji prodat a získat peníze za svou investici.
Příklady profit takingu obvykle zahrnují prodej akcií nebo jiných investičních nástrojů, pokud je jejich cena vyšší než cena, za kterou byly nakoupeny, nebo pokud byly nakoupeny před určitou dobou a cena se nyní zdá být nízká. Takový typ obchodování se obvykle provádí, pokud obchodník očekává, že cena akcií nebo jiných investičních nástrojů se brzy sníží.
Důležitou věcí k zapamatování ohledně profit takingu je, že to není vždy nejlepší strategie. Obchodníci by měli pečlivě zvážit všechny rizika spojená s obchodováním před zahájením obchodu. Některé z rizik, která by měla být vzata v úvahu, zahrnují volatilitu trhu, případné odchylky od závazného cíle a cenovou hladinu. Kromě toho by obchodníci měli být schopni identifikovat, kdy je dobrý čas pro profit taking a kdy je lepší příležitost se nechat být.
V neposlední řadě je důležité mít na paměti, že profit taking může být užitečným nástrojem pro obchodníky, kteří chtějí optimalizovat své zisky a snížit rizika spojená s obchodováním. Na druhou stranu však může být také zdrojem značných ztrát, pokud je obchodník neopatrný a neuvažuje o rizikách, která s tím souvisí. Proto je důležité, aby obchodníci pečlivě zvážili všechny rizika spojená s profit takingem a udělali informovaná rozhodnutí.