Revoluce v oblasti elektromobilů nabírá na obrátkách, a přestože výrobci automobilů mohou být zřejmým způsobem, jak se na tomto boomu podílet, širší dodavatelský řetězec může investorům také nabídnout příležitosti.
Tyto společnosti zahrnují výrobce baterií, chemické firmy a technologické společnosti, protože zvýšená elektrifikace a automatizace zvyšuje obsah elektroniky v jednom vozidle.
Global X Autonomous and Electric Vehicles ETF je jedním z řady ETF, které nabízejí způsob, jak investovat do koše akcií napříč dodavatelským řetězcem. Čtvrtinu ze 75 složek tvoří akcie technologických firem, zbytek tvoří akcie materiálů a průmyslových podniků a také akcie automobilek.
Aby bylo možné identifikovat akcie, které analytici nejvíce podporují, prověřila společnost CNBC Pro ETF na serveru FactSet a vyhledala akcie, které většina analytiků, kteří se jimi zabývají, hodnotí jako „buy“. Těmto akciím analytici také přisoudili průměrný potenciální růst o nejméně 20 % v příštích 12 měsících.

Potenciál růstu o 122 %
Kromě řady automobilek, které se objevily na obrazovce – včetně Tesly, General Motors, Volkswagenu, Stellantisu a Hyundai – vynikla jedna alternativní akcie.
Jedná se o výrobce vodíkových palivových článků Plug Power, kterému analytici podle společnosti FactSet přisuzovali neuvěřitelný průměrný potenciál růstu ve výši 122 %.
Společnost uvedla, že její standardní nádrž na kapalný vodík o objemu 18 000 galonů má kapacitu pro plné nabití více než 1 000 elektromobilů, čímž doplňuje zařízení pro nabíjení elektromobilů v síti, která jsou v současné době na trhu.

Lithium, velké technologie a další
Na seznamu se objevují také dvě akcie lithia – Piedmont Lithium a Ganfeng Lithium. Elektromobily jsou z velké části poháněny lithium-iontovými bateriemi, takže tento kov je klíčem k přechodu od spalovacího motoru. Ceny tohoto kovu v letošním roce rostou, protože nabídka se snaží držet krok s rostoucí poptávkou.
Analytici mají v oblibě také několik akcií velkých technologických společností, které se podílejí na dodavatelském řetězci elektrických vozidel, včetně společností Apple, Alphabet a Microsoft.
Společnost Apple se snaží proniknout do automobilového průmyslu, když v červnu oznámila novou generaci svého automobilového softwaru CarPlay. Analytici, jako například Adam Jones z Morgan Stanley, věří, že Apple nakonec uvede na trh vlastní automobil, přičemž Jones tento počin označil za „převratný“ pro automobilový průmysl.

V týdnu mezitím společnost Google oznámila, že spolupracuje s francouzskou automobilkou Renault na vývoji „softwarově definovaného“ automobilu s využitím „odborných znalostí v oblasti cloudu, AI [umělé inteligence] a systému Android“.
Microsoft má stávající partnerství s General Motors a jednotkou Cruise pro autonomní vozidla, kterou automobilka většinově vlastní a jejímž cílem je urychlit komercializaci samořízených vozidel. Technologický gigant rovněž uzavřel partnerství s čínskou automobilkou Xpeng, aby poskytl svůj hlasový systém Azure s umělou inteligencí flotile vozidel společnosti Xpeng.