Švýcarský výrobce tenisek On Holding (ONON) předpovídá, že jeho tenisová a běžecká obuv letos dosáhne téměř 40% růstu prodeje, protože tento začínající výrobce proniká na trh se sportovní obuví, kterému tradičně dominují větší konkurenti Adidas AG a Nike Inc.
Akcie společnosti On vzrostly v New Yorku až o 30 %, což je největší denní nárůst od prvního dne obchodování v září 2021. Svižný růst společnosti On by navázal na tržby za čtvrté čtvrtletí, které se téměř zdvojnásobily a výrazně překonaly odhady analytiků.
Společnost, za níž stojí švýcarský šampion Roger Federer, je jednou z hrstky menších značek, které zažívají rychlý růst ve sportovním odvětví a hrozí, že omezí trajektorie hlavních pilířů odvětví. K dalším rychle rostoucím značkám patří Hoka, kterou vlastní Deckers Brands, a jednotka společnosti Brooks Running patřící pod Berkshire Hathaway.
Společnost On očekává v letošním roce zvýšení zisku, protože se méně spoléhá na drahou leteckou přepravu.
„Šílenství s dodavatelským řetězcem je za námi a celý náš tým se může soustředit na to, co je důležité pro zákazníky,“ řekl v úterním rozhovoru jeden z výkonných ředitelů Martin Hoffmann.
Společnost On, která byla založena ve Švýcarsku v roce 2010, se snaží expandovat i mimo svou původní cílovou skupinu sportovců středního věku, zejména běžců a triatlonistů. Poté, co společnost On dosáhla v posledním desetiletí prudkého růstu ve Švýcarsku a v celé Evropě, se v poslední době stále více zaměřuje na americký trh, mimo jiné i díky primární veřejné nabídce akcií v New Yorku na konci roku 2021.
Zatímco USA zůstanou v letošním roce největším motorem růstu společnosti On, společnost očekává expanzi v Latinské Americe, Japonsku a Číně, která v roce 2023 pravděpodobně předstihne domácí švýcarský trh, pokud jde o prodeje, uvedl Hoffmann.
Společnost On se také stále více zaměřuje na mladší zákazníky, ať už jde o demografickou skupinu Gen-Z, na kterou se zaměřují především konkurenční společnosti Adidas a Puma SE, nebo dokonce na malé děti, uvedl Hoffmann. Společnost On uvedla v posledních týdnech na trh novou řadu drahé obuvi pro děti ve věku od 4 let, uvedl Hoffmann.
Tenisové hvězdy
Společnost také rozšiřuje své tenisové ambice a podepsala smlouvu s mladými hvězdami Igou Świątekovou – v současnosti nejlepší tenistkou světa – a nadějným americkým hráčem Benem Sheltonem.
Výrobce obuvi má také spoustu prostoru pro růst – zejména v USA -, protože expanduje mimo specializované běžecké obchody a umisťuje výrobky do větších maloobchodů, jako jsou Footlocker a Dick’s Sporting Goods, uvedl Hoffmann.

Díky svému sídlu v Curychu se tato začínající společnost vyhnula velkým problémům se zásobami, kvůli nimž se její konkurenti, včetně značek Adidas a Puma, uchylují k výrazným slevám, zejména v USA. Více než 90 % svátečních prodejů společnosti On se uskutečnilo za plnou cenu, uvedl Hoffmann.
Adidas předpovídá obzvláště chmurný rok 2023, kdy by měly tržby klesnout, protože nový generální ředitel Bjorn Gulden se snaží o obrat. Společnost v letošním roce snížila ceny mnoha výrobků, aby se zbavila zásob neprodaných tenisek a oblečení.
Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla tržeb ve výši 367 milionů švýcarských franků (395 milionů USD), což je o 33 % více, než činil průměrný odhad analytiků.
V roce 2023 společnost očekává nárůst tržeb o 39 % na 1,7 miliardy franků.