Čínský technologický gigant Tencent zvyšuje své úsilí o zpeněžení své rychle rostoucí funkce krátkých videí a banka Morgan Stanley na to má pozitivní názor.
Společnost se stále více zaměřuje na Kanály (Channels), funkci krátkých videí v rámci své populární superaplikace WeChat, protože se snaží zpochybnit dominanci dalších konkurenčních platforem, jako je Douyin společnosti ByteDance a technologie Kuaishou.
„Videoúčty jsou klíčovým motorem růstu zisku v příštích 2-3 letech, podle našeho odhadu přispějí k přírůstku příjmů a zisku 21 % a 28 %,“ napsali analytici Morgan Stanley pod vedením Garyho Yu v poznámce ze začátku tohoto měsíce.
Investiční banka označila tuto platformu za „nízko visící ovoce s okamžitými možnostmi zpeněžení“ mezi třemi klíčovými oblastmi investic v blízké budoucnosti. „Domníváme se, že videoúčty budou v příštích 3-5 letech pohánět růst reklamy společnosti Tencent s lukrativními maržemi a omezenými přírůstkovými náklady,“ uvedla banka.

Banka dodala, že platforma „překvapila trh“ svým „rychlejším než očekávaným“ růstem a nyní se stala „jedním z klíčových faktorů příjmů“ pro oživení reklamy společnosti Tencent.
„Očekáváme, že tato dynamika bude pokračovat a v roce 2023 povede k 17% meziročnímu růstu reklamy, čímž překoná 11% meziroční růst v odvětví a stane se největším tahounem zisku,“ uvedla banka. Odhaduje, že platforma bude do roku 2025 přispívat 30 % k přírůstku provozního zisku společnosti Tencent.
Další klíčové faktory růstu
Morgan Stanley uvedla, že podle jejího názoru bude globální hraní her dalším klíčovým faktorem růstu společnosti Tencent, i když půjde o „mnohem dlouhodobější růstový příběh“.
Nicméně banka vidí globální herní trh jako „nedostatečně penetrovaný“ trh s prostorem pro opětovné zrychlení růstu v roce 2023.
Dalším dlouhodobějším motorem růstu jsou produkty společnosti Tencent typu software jako služba, konkrétně Tencent Meeting, Tencent Docs a Tencent Cloud. „Domníváme se, že bude trvat ještě 2-3 roky, než společnost Tencent dosáhne v oblasti cloudových služeb rentability a než se stanou dlouhodobým motorem růstu,“ uvedla banka.

Morgan Stanley zvýšila cílovou cenu pro Tencent na 450 hongkongských dolarů (57,30 USD) ze 420 hongkongských dolarů, což představuje implicitní nárůst o zhruba 20 % oproti závěrečné ceně akcií z 13. února.
Zvýšení cílové ceny přichází po podobně býčí zprávě od Goldman Sachs.
„Domníváme se, že Tencent pro investory i nadále představuje příznivý poměr rizika a odměny, neboť vzhledem k bezkonkurenčnímu ekosystému WeChat, vedoucí pozici v oblasti her a novým faktorům růstu v oblasti video účtů, mezinárodních her a softwaru jako služby má i nadále jednu z nejvýznamnějších pozic mezi čínskými internetovými společnostmi,“ napsali 31. ledna analytici Goldman Sachs pod vedením Lincolna Konga.