account_circle
UBS vidí tyto maloobchodní akcie jako vítěze případného bankrotu Bed Bath & Beyond

UBS vidí tyto maloobchodní akcie jako vítěze případného bankrotu Bed Bath & Beyond

Co je špatné pro Bed, Bath & Beyond, může být dobrou zprávou pro ostatní maloobchodníky.

Co je špatné pro Bed Bath & Beyond (BBBY), může být dobrou zprávou pro ostatní maloobchodníky.

Společnost Bed Bath & Beyond minulý týden varovala, že jí dochází hotovost a zvažuje podání žádosti o bankrotovou ochranu. Podle deníku Wall Street Journal se tento maloobchodní prodejce zboží pro domácnost chystá během několika týdnů podat žádost podle kapitoly 11.

„Zdá se, že naděje BBBY na zvrat v hospodaření se zmenšují,“ uvedl v pátek analytik UBS Michael Lasser. Dodal, že pochybnosti o budoucnosti společnosti a zprávy o podání návrhu na konkurz „dávají příležitost jiným maloobchodníkům, aby získali další podíl“.

Podle Lassera mohou největší podíl na trhu od společnosti Bed Bath & Beyond získat společnosti Walmart a Target. Obě společnosti se značně překrývají nabídkou produktů a geografickou polohou – podle UBS je v okruhu 10 minut jízdy od 79 % prodejen Bed Bath & Beyond alespoň jeden Walmart a v okruhu 77 % prodejen alespoň jeden Target.

Podle Lassera by společnost Walmart mohla v letošním roce dosáhnout 35-40 bazických bodů (0,35-0,40 procentního bodu) dodatečného srovnatelného růstu ve své hlavní činnosti v USA, pokud by se zavřely všechny prodejny Bed, Bath & Beyond a Buy Buy Baby a společnost Walmart by potenciálně získala 25 % svého adresovatelného podílu. Společnost Buy Buy Baby je vlastněna společností Bed, Bath & Beyond. Pokud by dodatečné tržby dosáhly 25% marže, znamenalo by to zvýšení zisku na akcii o 2 až 3 %.

Pro společnost Target by stejný výsledek znamenal 125 až 150 bazických bodů dodatečného srovnatelného růstu, což by znamenalo 5 až 10 % navýšení zisku na akcii, uvedl.

Dva dominantní maloobchodní prodejci nejsou jedinými potenciálními příjemci. Podle UBS patří mezi konkurenční řetězce, které by mohly převzít jejich podíl, také obchody Dollar, skladové kluby a obchodní domy.

„S tímto předstihem za 3Q′22 BBBY zaznamenala pokles čistých tržeb o -33 % oproti minulému roku, což naznačuje, že k tomuto přesunu podílu již dochází,“ uvedl Lasser.

Sleep Number patří mezi maloobchodní prodejce, kteří by mohli zaznamenat nárůst poptávky ze strany spotřebitelů nakupujících matrace a lůžkoviny. Podle společnosti UBS má přibližně 59 % prodejen Bed, Bath & Beyond v okruhu 10 minut pobočku Sleep Number. Soukromá společnost Mattress Firm by také měla zaznamenat nárůst.

Společnost HomeGoods, kterou vlastní TJX, konkuruje společnosti Bed, Bath & Beyond v oblasti vybavení domácnosti, kuchyňských výrobků a dalších doplňků. Má prodejny v krátké vzdálenosti od přibližně 60 % prodejen Bed, Bath & Beyond.

Těžit z toho mohou také Costco a Sam’s Club společnosti Walmart. Společnost Costco nedávno vykázala 7% meziroční nárůst čistých tržeb za prosinec a byla zařazena na seznam „báječné pětky“ společnosti Evercore ISI. Přibližně 40 % prodejen Bed, Bath & Beyond má v okruhu 10 minut jízdy autem prodejnu Costco, zatímco 43 % prodejen má prodejnu Sam’s Club.

Předchozí článek

Společnost Meta byla v průzkumu JPMorgan označena za nejoblíbenější internetovou akcii pro rok 2023

Další článek

Investiční společnosti prozrazují svůj náhled na akci Coinbase a Bumble

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies