account_circle
Darden Restaurants hlásí solidní růst a spoléhá na sílu svých značek v roce 2026

Darden Restaurants hlásí solidní růst a spoléhá na sílu svých značek v roce 2026

Společnost Darden Restaurants, mateřská firma známých značek jako Olive Garden či LongHorn Steakhouse, v pátek potěšila investory oznámením o překonání očekávání Wall Street a ambiciózním výhledem pro fiskální rok 2026. Výsledky ukázaly, že navzdory určitému ochlazení spotřebitelské poptávky se zákazníci stále nechtějí vzdát návštěv restaurací – a Darden z toho umí těžit.

Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 25. května, společnost vykázala čistý zisk ve výši 303,8 milionu USD, což odpovídá 2,58 USD na akcii, tedy stejnému výsledku jako ve stejném období před rokem. Po úpravách (např. vyloučení nákladů spojených s akvizicí řetězce Chuy’s Tex Mex) činil zisk na akcii 2,98 USD, čímž byl mírně překonán očekávaný konsenzus analytiků, který činil 2,97 USD. Tržby dosáhly 3,27 miliardy USD, čímž rovněž mírně překonaly očekávání (3,26 miliardy USD).

Darden Restaurants, Inc. (DRI)

Celkové čisté tržby vzrostly meziročně o 10,6 %, a to díky otevření 25 nových restaurací a integraci 103 provozoven Chuy’s, které Darden získal formou akvizice. Podle vedení společnosti bude rok 2026 dalším rokem růstu – tržby by měly vzrůst o 7 až 8 %, z čehož asi dvě procenta připadnou na kalendářní faktor (rok bude o týden delší). Upravený zisk na akcii je predikován v rozmezí 10,50 až 10,70 USD.

Generální ředitel Rick Cardenas během hovoru s analytiky zdůraznil, že ačkoli se na trhu objevují známky zpomalujících spotřebitelských výdajů, segment neformálního stravování zůstává silný. Podle něj Darden dokáže přilákat část zákazníků, kteří by jinak utráceli v řetězcích typu fast food nebo v restauracích označovaných jako fast casual. „Naši zákazníci chtějí chodit ven a utrácet své těžce vydělané peníze,“ řekl.

Dvě hlavní značky společnosti – Olive Garden a LongHorn Steakhouse – zaznamenaly lepší než očekávaný růst tržeb ve stejných provozovnách. Olive Garden, která tvoří zhruba 40 % čtvrtletních tržeb, vykázala růst o 6,9 %, což výrazně překonalo odhadovaných 4,6 %. LongHorn Steakhouse se rovněž dařilo, tržby vzrostly o 6,7 %, čímž překonaly očekávaných 5,3 %.

Součástí růstu Olive Garden bylo i znovuzavedení populární akce „Buy One, Take One“, která se vrátila po pěti letech. Zákazníci si tak mohli odnést druhé jídlo zdarma s sebou, což výrazně zvýšilo návštěvnost i objem tržeb.

Ne všechny segmenty ale vykázaly pozitivní vývoj. Luxusní restaurace jako Ruth’s Chris Steak House nebo The Capital Grille zaznamenaly pokles tržeb ve stejných provozovnách o 3,3 %, přičemž analytici očekávali pouze mírný pokles o 0,2 %. Finanční ředitel Raj Vennam přiznal, že luxusní segment čelí výzvám, ale upozornil na pozitivní trend – roste návštěvnost domácností s ročním příjmem nad 150 000 USD, což podle něj svědčí o návratu bonitní klientely.

Ostatní značky, jako Cheddar’s Scratch Kitchen a Yard House, si vedly stabilně. Cheddar’s například zaznamenal nárůst tržeb ve stejných provozovnách o 1,2 %, což jen mírně překonalo očekávání (1,1 %). Společnost zároveň pokračuje v modernizaci – v březnu spustila pilotní projekt rozvozu jídla přes Uber Direct, který je nyní dostupný ve všech restauracích Cheddar’s s výjimkou osmi.

Zdroj: Getty Images

Darden také přehodnocuje své portfolio značek. Bahama Breeze, která zaznamenala slabší výkonnost, bude pravděpodobně prodána nebo transformována. Společnost již během čtvrtletí uzavřela 15 provozoven této značky a Cardenas uvedl, že Bahama Breeze není v současnosti strategickou prioritou.

Důvěru investorů společnost podpořila i oznámením o novém programu zpětného odkupu akcií v hodnotě 1 miliardy USD, který nemá datum ukončení a nahrazuje předchozí autorizaci. Akcie Darden Restaurants v pátek reagovaly růstem o více než 1 %, a od začátku roku již přidaly přibližně 19 %.

Celkově výsledky Darden ukazují, že i v prostředí rostoucí konkurence a měnících se spotřebitelských návyků si firma udržuje stabilní růst díky silným značkám, promyšlené expanzi a pružné reakci na tržní trendy.

Předchozí článek

Kroger těží z domácího vaření a šetření. Akcie rostou navzdory výzvám

Další článek

Asijsko-pacifické trhy pod tlakem: útok USA na Írán zvyšuje ceny ropy a nervozitu investorů

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies