account_circle
Roku očekává oživení akcií díky silné reklamní platformě a rostoucímu počtu uživatelů

Roku očekává oživení akcií díky silné reklamní platformě a rostoucímu počtu uživatelů

Společnost Roku, jeden z nejvýznamnějších hráčů na poli streamovacích platforem a televizního softwaru, se připravuje na další důležité oznámení čtvrtletních výsledků.

Společnost Roku, jeden z nejvýznamnějších hráčů na poli streamovacích platforem a televizního softwaru, se připravuje na další důležité oznámení čtvrtletních výsledků.

A přestože její akcie od únorového maxima ztratily více než 34 % své hodnoty, existuje reálná možnost, že by se tento pátek mohly opět výrazně zotavit. Roku již dříve překvapilo trh pozitivními výsledky a pokud se historie zopakuje, investoři se mohou těšit na solidní páteční výkon.

Od svého nedávného maxima, kterého dosáhla den po zveřejnění výsledků za únor, akcie společnosti výrazně oslabila. Tento pokles však není důsledkem zhoršení fundamentů, ale spíše celkového sentimentu na trhu, který ovlivnily obavy ze zpomalení reklamního trhu, rostoucích cel a nejisté makroekonomické situace. Všechny oči se nyní upírají k výsledkům za první čtvrtletí, které Roku zveřejní po čtvrtečním uzavření trhu.

Zdroj: Unsplash

Pozitivní výhled i přes pokles akcií

Roku očekává za první čtvrtletí roku 2025 tržby ve výši 1,005 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 14 %. Tento růst má být tažen především 16% zvýšením příjmů z reklamní platformy, i když menší marže v segmentu zařízení tento vývoj částečně brzdí. Navzdory náročnému prostředí se společnosti daří držet silnou pozici na trhu propojených televizí, což z ní činí jednoho z nejvýznamnějších hráčů v oblasti digitální reklamy.

Z pohledu ziskovosti očekává Roku upravený zisk EBITDA ve výši 55 milionů dolarů, což by znamenalo meziroční zlepšení o téměř 35 %. Ačkoliv se jedná o pokles oproti silnému výsledku ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024, celoroční výhled zůstává stabilní – Roku předpokládá EBITDA 350 milionů dolarů za celý rok, což by opět znamenalo 35% růst oproti roku předchozímu.

Pokud jde o čistý výsledek, firma očekává ztrátu 40 milionů dolarů, respektive 0,27 dolaru na akcii. I zde ale došlo ke zlepšení oproti loňské ztrátě 50,9 milionu dolarů, tedy 0,35 dolaru na akcii. Klíčové však bude, jakým způsobem aktualizuje své odhady pro zbytek roku. V únoru společnost naznačila, že by se výsledky za následující tři čtvrtletí mohly vyrovnat, což by vytvořilo pevnou základnu pro návrat do ziskovosti.

Analytici zůstávají opatrně optimističtí

Navzdory výraznému poklesu ceny akcií zůstává tržní konsenzus ohledně výhledu Roku relativně příznivý. Dva analytici z Wall Street snížili své cílové ceny, ale i tak nadále očekávají krátkodobý potenciál růstu o 34 až 44 %. Jejich revidované cíle na 93 a 100 dolarů ukazují, že přes krátkodobé turbulence zůstává Roku vnímáno jako firma s potenciálem dlouhodobého růstu.

Jedním z hlavních rizik, které analytici zmiňují, je možný dopad celních bariér na prodej chytrých televizorů, kde Roku často bývá integrovanou platformou. Zároveň se ale objevuje i protiargument – vyšší ceny nových televizorů mohou spotřebitele motivovat k levnějšímu upgradu prostřednictvím samostatných zařízení jako jsou Roku stick nebo jiné přídavné moduly. To by mohlo vést k růstu počtu aktivních uživatelů.

Analytici rovněž zohledňují oslabení reklamního trhu, který je citlivý na zpomalování ekonomiky. Přesto se očekává, že Roku dokáže i v tomto prostředí získávat větší podíl na trhu, protože inzerenti přesouvají rozpočty z tradičního televizního vysílání do oblasti připojených televizí (CTV). Jedna z největších streamovacích platforem již oznámila, že její reklamní příjmy v oblasti CTV se letos zdvojnásobí, což ukazuje, že tento segment zažívá prudký růst.

Růst uživatelské základny a ARPU jako hnací síly

Platforma Roku v současnosti obsluhuje téměř 90 milionů domácností, přičemž jejich aktivita na platformě stále roste. Navíc dochází ke konzistentnímu růstu ARPU – průměrného výnosu na uživatele – a to už čtyři čtvrtletí po sobě. Tento trend je důležitý, protože signalizuje, že Roku dokáže nejen získávat nové uživatele, ale i zvyšovat hodnotu každého z nich, ať už formou reklamních výnosů nebo prémiových služeb.

V současném prostředí, kde tradiční televizní vysílání ztrácí na významu, se Roku stává klíčovým distribučním kanálem pro digitální obsah a reklamu. Tento trend pravděpodobně bude pokračovat, protože diváci tráví stále více času streamováním než u klasické lineární televize.

Zdroj: Getty Images
Předchozí článek

Viking Therapeutics míří k zásadnímu obratu v roce 2025

Další článek

Ethereum ztrácí náskok v boji o dominanci na kryptoměnovém trhu

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies