account_circle
Akcie Netflixu prudce rostou i díky obrovskému nárůstu předplatitelů

Akcie Netflixu prudce rostou i díky obrovskému nárůstu předplatitelů

Společnost Netflix Inc. během prázdnin překonala předpovědi Wall Street a ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenala impozantní počet 18,9 milionu placených čistých přírůstků, což je téměř dvojnásobek toho, co analytici očekávali (9,77 milionu). Díky překonání předpovědí se akcie Netflixu v úterní prodloužené seanci vyšplhaly o 14 % na rekordní úroveň. Zpráva přichází v klíčové době, kdy se Netflix rozhoduje zavrhnout metriku předplatitelů jako ukazatele úspěšnosti.

Díky tomu, že se Netflix pustil do živého vysílání, včetně boxerského zápasu Jakea Paula a Mikea Tysona a vánočního programu NFL, se analytici domnívali, že bude následovat prudký nárůst předplatitelů. Společnost Netflix však uvedla, že tyto události byly pouze zlomkem její celkové strategie růstu počtu předplatitelů ve čtvrtém čtvrtletí.

V rozhovoru k výsledkům společnosti Netflix spolušéf společnosti Greg Peters upřesnil: “Naše odhady přírůstků předplatitelů způsobených těmito tituly dohromady představují malou menšinu celkového počtu získaných členů v tomto čtvrtletí. Takže je to skutečně celá služba, která je hnací silou nárůstu, který jsme zaznamenali v tomto čtvrtletí. Drtivá většina našich čistých přírůstků byla tažena širokou nabídkou v našem portfoliu po celém světě.”

Zdroj: Getty Images

Toto objasnění by mohlo uklidnit obavy investorů, vzhledem k tomu, že sportovní práva mají obvykle vysokou cenu a po skončení akce ztrácejí na užitečnosti. Bez ohledu na to společnost Netflix vytyčila plány na rozšíření svého sektoru živých pořadů a her do roku 2025.

Ted Sarandos, jeden z výkonných ředitelů, vysvětlil přístup společnosti k rozšiřování živých programů. Vysvětlil: “Neustále se snažíme rozšiřovat náš program a živé akce jsou jednou z těchto věcí a sport je součástí těchto živých akcí. To však nic nemění na tom, že základní ekonomické aspekty celosezónních velkých sportovních přenosů jsou nesmírně náročné.”

Dopis akcionářům společnosti Netflix nabídl další vhled do přístupu společnosti k živému vysílání, přičemž tvrdí, že bude představovat menší procento z celkového počtu hodin sledování a výdajů na obsah, ale přesto může přinést významnou hodnotu členům a celkovému podnikání společnosti Netflix.

Vzhledem k tomu, že se Netflix odklání od používání přírůstků předplatitelů jako měřítka, zdůraznil nové metriky relevantní pro jeho vyprávění. Počínaje příští zprávou o příjmech společnost přestane pravidelně vykazovat přírůstky předplatitelů. Kromě toho zvýší své ceny o 1 až 2,50 USD měsíčně u většiny tarifů v USA, Kanadě, Portugalsku a Argentině.

Odklon od sledování vývoje počtu předplatitelů – významného faktoru hybné síly akcií – vyžaduje výraznější zaměření na základní finanční ukazatele, včetně provozních marží. Společnost ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenala marži 22,2 % a pro rok 2025 si stanovila cíl 29 %, což je skok oproti předchozímu výhledu 28 %.

Tento vysoký cíl odráží také silnější očekávání společnosti Netflix v oblasti příjmů. Streamovací gigant nyní očekává celoroční tržby ve výši 43,5 až 44,5 miliardy USD, což je nárůst oproti předchozímu odhadu 43 až 44 miliard USD. Zdůrazněny byly záležitosti týkající se zlepšujících se obchodních základů a úspěchu ve čtvrtém čtvrtletí, který by se měl přenést do nového roku, i když silný americký dolar představuje výzvu.

Netflix Inc. (NFLX)

Zábavní gigant neváhal učinit zastřenou narážku na tradiční mediální společnosti. “Naše podnikání zůstává silně konkurenční s mnoha impozantními konkurenty napříč tradiční zábavou a velkými technologiemi. Máme štěstí, že nás nerozptylují takové faktory, jako je správa upadajících lineárních sítí, a díky našemu zaměření a pokračujícím investicím máme po celém světě dobré a zlepšující se poměry produktů a trhu.”

Stupeň vysílání Netflix podporovaný reklamou, který v posledním čtvrtletí představoval více než 55 % nových registrací na trzích, kde je k dispozici, nadále získává na popularitě. Cílem společnosti je do roku 2025 dosáhnout požadovaného rozsahu reklamních členů ve všech zemích a výrazně zvýšit své příjmy z reklamy.

Jako svůj poslední výkvět Netflix oznámil výrazné navýšení programu zpětného odkupu akcií na 15 miliard dolarů po odkupu akcií v hodnotě 6,2 miliardy dolarů v roce 2024.

Předchozí článek

Naděje na umělou inteligenci hnala akcie vzhůru navzdory obavám z Číny

Další článek

United Airlines zaznamenala v prvním čtvrtletí vzestup zisku a překonala odhady analytiků

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies