Rok 2024 byl pro Netflix přelomovým rokem, který se vyznačoval tím, že společnost vstoupila na trh živých sportovních událostí.
Rok 2024 byl pro investory dalším skvělým rokem. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite posílily o 24 %, respektive 30 %, a to zejména díky příznivým vlivům umělé inteligence, hitům v oblasti hubnutí a dokonce i určité odolnosti spotřebitelů vzhledem k neustále se zlepšující makroekonomické situaci.
Jednou ze společností, která v roce 2024 v tichosti zaznamenala významný rok, je streamovací platforma Netflix (NFLX), která posílila o 85 % a v současné době se obchoduje poblíž historických maxim.
Rozeberu, proč byl rok 2024 pro Netflix tak klíčový. A co je důležitější, také podrobně popíšu, proč by investoři měli akcie sledovat, protože 6. leden se rychle blíží.

Rok 2024 byl pro Netflix rokem transformace
Netflix je známý především díky své rozsáhlé knihovně obsahu – zahrnuje všechny žánry od komedií a thrillerů po kreslené filmy a anime a mnoho dalšího. V posledních několika letech Netflix investoval značný kapitál do vlastního originálního obsahu, uzavřel smlouvy s největšími hollywoodskými hvězdami a vytvořil nové televizní seriály a filmy, které jsou exkluzivní pro platformu Netflix.
Tato strategie pomohla Netflixu na nějakou dobu oddělit se od ostatních streamovacích platforem a zároveň společnosti poskytla nové způsoby, jak oslovit diváky, kteří mohou být unaveni sledováním repríz starého, syndikovaného obsahu.
Vytváření původního obsahu je však plán, který je snadné následovat. Podobně postupují i další streamovací služby nabízené společnostmi Amazon, Apple, Paramount a Disney . V důsledku toho stojí Netflix před nelehkým úkolem odlišit se od ostatních streamerů a zároveň udržet přiměřenou úroveň nákladů na získávání zákazníků.
Během minulého roku se Netflix rychle přesunul do další velké kategorie: Živě vysílané sportovní události. Abychom byli spravedliví, Amazon a Apple také nabízejí určitou míru živých sportovních přenosů s NFL a Major League Baseball. Přístup Netflixu je však trochu jiný a níže nastíním, jak úspěšná tato kampaň zatím byla.
Zde je přehled výsledků živých přenosů na platformě
V roce 2024 patřily mezi dvě významné živé sportovní události společnosti Netflix boxerský zápas mezi hvězdou YouTube Jakem Paulem a boxerskou legendou Mikem Tysonem a přenos zápasů NFL na Štědrý den.
Podle údajů, které shromáždila společnost TVision, byl zápas Paula a Tysona nejstreamovanější sportovní událostí v historii a dosáhl odhadem 108 milionů živých diváků po celém světě. Společnost Nielsen odhaduje, že každý ze zápasů NFL o Vánocích sledovalo v průměru 24 milionů diváků, což z nich činí dva nejstreamovanější zápasy v historii NFL.
Ačkoli zkušenosti společnosti Netflix se sportovními událostmi jsou omezené, první výsledky naznačují, že ambice společnosti v oblasti živého vysílání se vyplácejí. Dne 6. ledna Netflix představí svůj nejnovější projekt v oblasti živé zábavy – tentokrát s wrestlingovým obsahem z WWE Raw.
Vyplatí se akcie Netflixu koupit před 6. lednem?
Zápas Jakea Paula a Mikea Tysona se odehrál v pátek 15. listopadu 2024. Jak ukazuje následující graf, akcie společnosti Netflix po této události vyskočily až o 14 % a do 30. prosince si připsaly čistých 10 %.
Zajímavé je, že ve dnech předcházejících vánočnímu zápasu NFL zaznamenaly akcie společnosti Netflix letmý nárůst. V době, kdy píši tyto řádky, však akcie Netflixu po zápasech klesly zhruba o 3 %.
Vzhledem k těmto dvěma údajům si myslím, že lze říci, že akcie společnosti Netflix zaznamenaly v době konání živých akcí výraznou dynamiku. Obecně mám tendenci odrazovat od investování do akcií s momentem vzhledem k jejich abnormální úrovni volatility.
Podle mého názoru není nákup akcií Netflix před 6. lednem tak důležitý. Důležitější je zde myšlenka, že živé události společnosti Netflix byly doposud rekordními přenosy. Ačkoli neexistuje žádná záruka, že akce WWE Raw půjde stejnou cestou jako zápas Paul-Tyson nebo zápasy NFL, myslím si, že existuje velká šance, že by se wrestling mohl stát pro Netflix dalším větrem v zádech.
Vidím, že živé události se pro Netflix stávají obrovskou příležitostí, a věřím, že společnost dokáže v dlouhodobém horizontu uzavřít více partnerství napříč sportem a zábavou.
