account_circle
Mohou se akcie společnosti Celsius v roce 2025 odrazit ode dna?

Mohou se akcie společnosti Celsius v roce 2025 odrazit ode dna?

Akcie společnosti Celsius Holdings zažily pád o 70 % oproti jarnímu maximu, ale analytici vidí šanci na obrat.

Akcie společnosti Celsius Holdings zažily pád o 70 % oproti jarnímu maximu, ale analytici vidí šanci na obrat.

Může tato značka funkčních nápojů znovu získat důvěru investorů a růst v roce 2025?

Společnost Celsius Holdings (CELH) vydává unikátní šumivý nápoj, který podporuje metabolismus těla tím, že bezpečně zvyšuje jeho teplotu. Termogenní vlastnosti mají napomáhat tomu, aby popíjející Celsius spaloval tuky a kalorie zvýšeným tempem.

Teď jen kdyby se Celsius dokázal zahřát i svými akciemi. Kdysi vysoce ceněné akcie byly jedním z největších letošních zklamání. Akcie společnosti Celsius se v roce 2024 propadly o 45 %, což je o 70 % méně než v březnu, kdy dosáhly historických maxim.

Investoři mají velmi dobrý důvod, proč se od akcií odvracejí. Společnost Celsius upoutala pozornost růstových investorů, když se dostala z pandemie poté, co tři roky po sobě více než zdvojnásobila své tržby. Vykazované tržby se právě dostaly do záporných čísel.

Zdroj: Shutterstock

Společnost Celsius má v tuto chvíli co dokazovat, ale přinejmenším někteří analytici začínají v kaskádovitém grafu akcií vidět příležitost k nákupu.
Mohou se akcie společnosti Celsius příští rok odrazit ode dna? Podívejme se na to blíže.

Příběh společnosti Celsius Holdings

Společnost Celsius byla monstrózní akcií, než dosáhla vrcholu na začátku tohoto roku. Společnost vyrábějící funkční nápoje dosahovala více než deset let dvouciferného – ne-li trojciferného – ročního růstu tržeb. Rozšíření z původní bašty v posilovnách a obchodech s výživou na přítomnost ve většině supermarketů, drogerií a obchodů se smíšeným zbožím jí poskytlo dlouhou dráhu růstu. Z 11 milionů dolarů v roce 2013 vzrostl nejvyšší obrat na více než 1,3 miliardy dolarů o deset let později.

Významnou roli v tomto příběhu hraje společnost PepsiCo (PEP). Tento nápojářský gigant si všiml raketového vzestupu společnosti Celsius, která se stala třetím největším hráčem na rychle rostoucím trhu s energetickými nápoji v USA. V létě Pepsi uzavřela dohodu, díky níž získala menšinový podíl ve společnosti Celsius a stala se jejím hlavním distributorem. Partnerství přišlo v době, kdy Celsius zažíval tříletou sérii trojciferného růstu obratu.

Partnerství bylo výhodné pro obě strany. Společnost PepsiCo dokázala najít ještě více nových prodejních míst, kde se bude Celsius prodávat, včetně hotelových řetězců, provozovatelů restaurací a kasin. Spojení také pomohlo společnosti Celsius více se prosadit v zahraničí, i když mezinárodní prodeje se stále ještě nepohybují v plusu.

Růst se zvláštním způsobem zpomaluje, jakmile dosáhnete konce prostoru na regálech, který můžete dobýt. Situace se ještě zhoršila, když spotřebitelé na začátku letošního roku začali ochlazovat své nadšení pro energetické nápoje.

První náznak zpomalení obchodu se objevil na začátku května, kdy společnost Celsius vykázala za první čtvrtletí 37% meziroční nárůst tržeb, což bylo daleko za očekáváním analytiků. Společnost Celsius z nečekaně prudkého zpomalení obviňovala úpravu zásob ve společnosti Pepsi. Proti tomu se postavila, když maloobchodní prodej jejích výrobků vyskočil o 72 %. Společnost Celsius zaznamenává své tržby v okamžiku, kdy se její výrobky dostanou k distributorovi.

Bohužel se nejednalo o jednorázový výkyv. Vykázané tržby se o tři měsíce později zpomalily na 23 % ve druhém čtvrtletí. Společnost Celsius poukázala na 37% nárůst tržeb na maloobchodní úrovni.

Dýkou bylo zveřejnění údajů za třetí čtvrtletí minulého měsíce. Tržby se snížily o 31 %, přestože společnost Celsius uvedla, že na maloobchodní úrovni její produkty zaznamenaly 7% meziroční nárůst. Jde o výrazné zpomalení bez ohledu na to, jak sledujete popularitu značky, ale společnost Celsius zdůrazňuje, že stále získává podíl na trhu.

Výhled na nový rok

Jakkoli byl letošní rok špatný, někteří profesionálové z Wall Street začínají prudký výprodej považovat za příležitost k nákupu. Ve čtvrtek Andrea Teixeira ze společnosti JPMorgan zahajuje pokrytí společnosti Celsius s býčím ratingem „overweight“. Je to již podruhé za poslední týden, co se analytik zahřál na vlně zájmu o kdysi nafukovací akcie, které se propadly.

Zdroj: Getty images

Needham koncem minulého týdne zahájil pokrytí s nákupním ratingem a přidal společnost Celsius na svůj seznam Conviction List.

Nové cílové ceny 37, resp. 38 dolarů od obou analytiků jsou daleko od doby, kdy akcie před devíti měsíci téměř překonaly 100 dolarů. Stále však představují rozumný 24% a 28% nárůst od současné výchozí hranice.

Obchody se zpomalily, což ukazuje, že Pepsi věděla, co dělá, když zpomalovala své objednávky. Bude zajímavé sledovat, kam se věci budou ubírat dál. V létě se Pepsi vyjádřila, že lidé řeší letní vedra tím, že přecházejí z energetických nápojů na vodu, která je pro ně běžnější hydratací. Zlepší se tento trend nyní, kdy se ochladilo nejen na akciích?

Analytici z Wall Street zůstávají optimističtí ohledně společnosti Celsius Holdings, předpovídají pro rok 2025 nárůst tržeb o 16 % a zisků o 36 %. Navzdory třem po sobě jdoucím neuspokojivým čtvrtletím a revizím směrem dolů se situace může stabilizovat. Společnost letos rozšířila své působení do šesti nových zemí, což posiluje její mezinárodní přítomnost. Silnější zahraniční aktivity mohou kompenzovat případné oslabení na americkém trhu.

Letošní rok byl pro vyřazené akcie nápojů krutý, ale vstup do roku 2025 s nižší laťkou očekávání by měl usnadnit návrat na správnou cestu.

Předchozí článek

Wall Street vyčkává před zasedáním Fedu: investoři vyhodnocují nová data

Další článek

Evropské akciové futures klesají kvůli zklamání z čínské konference a slabé chuti k riziku

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies