account_circle
Kam v současnosti směřuje vývoj platformy Roku?

Kam v současnosti směřuje vývoj platformy Roku?

Akcie Roku jsou na vzestupu, což vyvolaly divoké zvěsti na Wall Street.

Akcie Roku jsou na vzestupu, což vyvolaly divoké zvěsti na Wall Street.

Být investorem do Roku (ROKU) by se dalo nejlépe popsat úvodními slovy románu Charlese Dickense Příběh dvou měst: „Byly to nejlepší časy, byly to nejhorší časy.“ Od vstupu společnosti na burzu koncem roku 2017 vzrostly její akcie za necelé čtyři roky o celých 1940 %. Kombinace postpandemické kocoviny ze streamování a hospodářského poklesu však zpustošila reklamní rozpočty a způsobila propad Roku. Akcie nikdy nezískaly zpět svou dynamiku a stále se nacházejí 82 % pod svým vrcholem.

V posledních dnech však akcie Roku rostou a za necelý týden si připsaly 28 % (od okamžiku napsání tohoto článku), protože investoři se snaží akcie nakupovat.

Rally byla vyvolána nepravděpodobným katalyzátorem, a pokud lze Wall Street věřit, může jich být ještě mnohem více.

Zdroj: Canva

Zvyšující se konkurence?

Podle analytické platformy Pixalate je Roku dlouhodobě dominantní streamovací platformou na celém světě a v současnosti má 48% podíl na trhu. Ve třetím čtvrtletí společnost Roku poskytovala služby téměř 86 milionům streamovacích domácností, přičemž tito diváci zaznamenali 32 miliard streamovacích hodin – což představuje více než čtyři hodiny promítání na domácnost denně.

Na oplátku za zařazení do dominantní platformy Roku předávají streamovací kanály 30 % reklamního inventáře společnosti Roku, která tak získává naprostou většinu svých příjmů.

Koncem minulého měsíce společnost The Trade Desk (TTD) – dlouholetý reklamní partner společnosti Roku – uvedla na trh produkt Ventura, který popisuje jako „revoluční operační systém pro streamovanou televizi“. Společnost The Trade Desk tento systém vyvinula se zaměřením na reklamu a tvrdí, že „řeší klíčové problémy dnešních převládajících tržních systémů, včetně frustrujících zkušeností uživatelů, neefektivních reklamních dodavatelských řetězců a střetů zájmů v oblasti obsahu“.

Společnost Trade Desk slibuje poutavější uživatelské prostředí, zefektivnění streamované televizní reklamy a méně – ale relevantnějších – reklam.

Tato platforma však staví společnost The Trade Desk do přímé konkurence společnosti Roku na trhu streamovacích platforem a mohla by snížit její příjmy z reklamy. Proč jsou tedy akcie Roku na vzestupu? Komentáře několika analytiků z Wall Street rozdmýchaly plameny.

Cíl převzetí?

V pondělním dopise klientům analytik Michael Morris ze společnosti Guggenheim poznamenal, že zatímco systém Ventura společnosti The Trade Desk by mohl konkurovat Roku, vyslovil hypotézu, že obě společnosti by měly prospěch z toho, kdyby The Trade Desk získal Roku, zejména vzhledem k dlouholetému partnerství mezi společnostmi. Poznamenal také, že penetrace trhu společnosti Roku je dostatečně velká, takže „Ventura by musela dlouho stoupat, aby dosáhla penetrace trhu potřebné k ovlivnění odvětví“.

Napsal: „[Domníváme se], že [společnost The Trade Desk] by mohla rychle rozšířit své ambice [operačního systému] prostřednictvím globálního pokrytí více než 85 milionů streamovacích domácností společnosti Roku, zatímco společnost Roku by mohla rychle využít svá data o divácích první strany a rozšiřující se inventář CTV, aby odpovídala rostoucí poptávce inzerentů.“

Je důležité poznamenat, že analytik uvedl, že toto cvičení je „čistě hypotetické“. Nemá žádný vhled do plánů, které by některá ze společností mohla mít.

Zdroj: Canva
Předchozí článek

Kde bude Dogecoin za rok? Pojďme si to rozebrat

Další článek

Měli byste si koupit Dogecoin pod cenou 0,60 USD?

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies