account_circle
Společnost Roblox zvyšuje roční předpověď rezervací, akcie vyskočily

Společnost Roblox zvyšuje roční předpověď rezervací, akcie vyskočily

Společnost Roblox Corporation, videoherní platforma se sídlem v San Mateu, ve čtvrtek zvýšila svou prognózu celoročních rezervací na rok 2024, čímž podpořila své akcie a poslala je o více než 17 % vzhůru. Společnost využila zvýšených výdajů v rámci svých virtuálních sfér a vytrvala navzdory tomu, že širší herní průmysl vykazuje zpomalující se tempo aktivity.

Obchodní struktura společnosti Roblox se do značné míry opírá o model free-to-play, který úspěšně přitahuje značné investice spotřebitelů do její platformy. Ústředním prvkem strategie společnosti je důraz na obsah vytvářený uživateli, který nejen odlišuje Roblox od mnoha konkurentů, ale také zvyšuje zapojení publika a pocit komunity.

Ústředním bodem současné strategie společnosti bylo nalákat starší demografické skupiny uživatelů. To se realizuje tím, že do své platformy vkládá řadu her s vyšším hodnocením, což je krok, který má do herního světa vtáhnout širší spektrum hráčů.

Užitečný barometr pro měření angažovanosti, počet denních aktivních uživatelů (DAU), vykázal nárůst o 27 %, čímž se počet uživatelů ve čtvrtletí, které skončilo 30. září, zvýšil na 88,9 milionu. Tento nárůst představuje nejstabilnější tempo růstu, které společnost zaznamenala za poslední přibližně dva roky.

Zdroj: Getty Images

Odcházející finanční ředitel společnosti Roblox Michael Guthrie navrhl, aby tyto nárůsty starších diváků a uživatelů DAU byly důsledkem nedávných vylepšení vyhledávacích a objevovacích algoritmů společnosti. Guthrie dále zdůraznil roli důsledných aktualizací, které představili významní vývojáři a jejich různé hry, při získávání a udržování uživatelů.

V rozhovoru pro agenturu Reuters Guthrie upřesnil: “Uživatelům nyní přiřazujeme obsah, který je pro ně prostě zajímavější a relevantnější, a to od velké a rostoucí komunity tvůrců. To je velmi silná dynamika.”

Začátkem tohoto měsíce se společnost ocitla v hledáčku zprávy o prodejcích krátkých nabídek, kterou vypracovala společnost Hindenburg Research. Zpráva naznačovala, že Roblox se provinil nadsazováním některých ukazatelů, jako je počet uživatelů, úroveň angažovanosti, a také tvrdila, že platforma není pro mladší uživatele náležitě bezpečná.

V reakci na tato obvinění Guthrie prohlásil: “Jsou to krátcí prodejci s jasnou agendou,” a dodal, že společnost “kategoricky odmítá implikace”, že Roblox škodí komunitě nebo že uměle nafukuje metriky.

Společnost ve třetím čtvrtletí dosáhla dobrých výsledků, když vykázala tržby z prodeje virtuální měny ve výši přibližně 1,13 miliardy dolarů. Tato částka zastínila průměrný odhad analytiků ve výši 1,02 miliardy dolarů, jak vyplývá z údajů shromážděných skupinou London Stock Exchange Group.

Roblox Corporation (RBLX)

Na tomto větru optimistických finančních údajů společnost Roblox zvýšila svou prognózu celoročních rezervací na rok 2024. Nový odhad se nyní pohybuje v rozmezí 4,34 až 4,37 miliardy dolarů, což představuje posílenou projekci z původně předpokládaného rozmezí 4,18 až 4,23 miliardy dolarů.

Společnost Roblox nadále prokazuje vytrvalost a zdá se, že efektivně využívá svůj jedinečný model free-to-play a uživatelsky generovaného obsahu k získání silné pozice v nestabilním herním průmyslu. Vzhledem k tomu, že se společnost snaží rozšířit svou hráčskou základnu tím, že vychází vstříc starším uživatelům a vytrvale vylepšuje svou platformu, slibné finanční vyhlídky naznačují slibnou trajektorii tohoto herního giganta.

Předchozí článek

Microsoft investuje do umělé inteligence navzdory výhradám trhu

Další článek

Exxon Mobil překonává očekávání a dosahuje 40letého maxima v produkci kapalných paliv

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies