Společnost Netflix Inc., přední poskytovatel zábavních služeb, v současné době prochází významnými změnami, včetně zpřísnění opatření týkajících se sdílení účtů, spuštění vrstvy podporované reklamou a postupného zrušení základního předplatného bez reklam na více trzích. Dalším krokem na pořadu dne by mohlo být zvýšení cen v USA, jak naznačují analytici v odvětví. Vzhledem k tomu, že se předplatitelé postupně přizpůsobují těmto změnám, může se firma snažit posílit své příjmy prostřednictvím vyšších poplatků za předplatné.
Analytik společnosti Citi Research Jason Bazinet naznačil pravděpodobnost “robustního” zvýšení cen v USA do roku 2025. Jeho odhady naznačují potenciální zvýšení o téměř 12 %, což by mohlo vyvolat celkový růst příjmů o 3 %.
Pro představu, Netflix si v současnosti účtuje 6,99 USD za standardní tarif s reklamami a 15,49 USD za standardní tarif bez reklam. 12% nárůst těchto částek by znamenal přibližné ceny 7,83 USD a 17,35 USD. Netflix se však nemusí striktně držet těchto přesných čísel, ale přibližných. Současná cena prémiového plánu společnosti činí 22,99 USD a 12% zvýšení by ji vyneslo na 25,75 USD.

Společnost Netflix zůstává ohledně případného zvýšení cen skoupá na slovo a na žádost serveru MarketWatch o komentář bezprostředně nereagovala.
Bazinet naznačil, že vlastní kapitál společnosti by mohl vzrůst, pokud bude v USA oznámeno zvýšení ceny, ale mohl by se vyčerpat, pokud se potenciál zisku 25 dolarů na akcii v roce 2025 ukáže jako nepravděpodobný. Bazinet drží pro akcie neutrální rating a vyjadřuje obavy ohledně schopnosti Netflixu naplnit optimistická očekávání růstu tržeb, která by zaručovala zisk 25 dolarů na akcii.
Matt Farrell ze společnosti Piper Sandler rovněž očekává růst ceny inspirovaný přílivem vysoce kvalitního obsahu. Farrell zdůraznil, že Netflix nezvýšil cenu svého standardního balíčku od počátku roku 2022 a sazba za úroveň podporovanou reklamou zůstala od svého zavedení koncem téhož roku nedotčena.
Standardní balíček Netflixu je nyní cenově paralelní s variantou Disney+ bez reklam a jeho balíček s podporou reklam je nižší než srovnatelná služba Disney+, poznamenal Farrell.
V nedávné zprávě pro klienty spekuloval analytik společnosti Jefferies James Heaney o zvýšení ceny do konce letošního roku. V poznámce Heaney zdůraznil delší období cenové konzistence standardního plánu a tvrdil, že úroveň podporovaná reklamou společnosti Netflix je v současné době nejdostupnější nabídkou mezi významnými hráči v odvětví.
Vstup Netflixu do oblasti živých sportovních pořadů posiluje jeho cenovou sílu, jak uvedl Heaney. Trval také na tom, že významná vydání obsahu platformy připravují půdu pro zvyšování cen. Mezi tato vydání patří vánoční vysílání NFL a druhá sezóna populárního korejského seriálu “Squid Game”, která má mít premiéru 26. prosince.
Dále je na leden naplánována premiéra seriálu “WWE Raw” a pátá série seriálu “Stranger Things” má být uvedena v roce 2025.
Netflix Inc. (NFLX)
Zatímco cenová aktivita Netflixu stagnuje, konkurence je v pohybu. Společnost Walt Disney Co. v srpnu oznámila zvýšení cen pro své různé streamovací služby, přičemž tyto změny budou zavedeny ještě tento měsíc. Streamovací služba Max společnosti Warner Bros. Discovery Inc. zvýšila ceny bez reklam již během léta.
Strategie streamovacího průmyslu se během pandemie změnila ze získávání co největšího počtu předplatitelů na maximalizaci příjmů od stávajících diváků.
Společnost Netflix má příští čtvrtek oznámit své hospodářské výsledky, kde možná prozradí více o svých budoucích plánech.