Společnost Domino’s Pizza, jeden z předních světových řetězců pizzerií, snížila své prognózy růstu tržeb a otevírání nových prodejen na rok 2024 kvůli pomalejším výdajům spotřebitelů, což odráží všudypřítomné ekonomické problémy v celém restauračním průmyslu. Zpomalení výdajů zvyšuje tlak na konkurenci v již tak vroucím odvětví a společnost Domino’s se ocitá na okraji zájmu, protože zákazníci v reakci na vyšší ceny v celé ekonomice upravují své stravovací návyky.
Společnost Domino’s oznámila, že nyní očekává, že její roční celosvětový růst maloobchodních tržeb se bude pohybovat kolem 6 %, což je méně než dlouhodobý cíl 7 % nebo více. Plány pizza gigantu na rozšíření prodejen byly rovněž omezeny a podle současných prognóz otevře do konce roku 2024 maximálně 850 nových prodejen, což je nepatrné snížení oproti dříve předpokládaným 925 prodejnám.

Nedávné změny ve strategii expanze Domino’s podtrhují širší problémy, kterým společnost čelí. V červenci byl významný australský franšízant nucen uzavřít několik svých vlastních provozoven, což společnost Domino’s přimělo pozastavit ještě větší růstový cíl. Tato dynamika ukazuje, jakým problémům čelí nejen tato značka, ale i globální franšízové podniky, které se pohybují ve stejných testovacích tržních podmínkách.
Čísla poukazují na rostoucí intenzitu konkurence v restauračním průmyslu, kterou ještě zhoršuje opatrnější přístup spotřebitelů k cenám. Společnost Domino’s oznámila propad výkonnosti svých stávajících prodejen, a to jak ve Spojených státech, tak na mezinárodní úrovni. Tento ukazatel, známý také jako tržby ve stejných prodejnách, sleduje ekonomickou aktivitu prodejen fungujících alespoň jeden rok a je široce používaným ukazatelem zdraví maloobchodních podniků. Zaznamenaný pokles prodejů ve stejných prodejnách společnosti Domino vyvolal před začátkem čtvrtečního obchodování v New Yorku pokles ceny jejích akcií o 2,7 %.
Navzdory těmto problémům zůstaly akcie Domino’s relativně stabilní a od začátku roku až do středečního závěru obchodování zaznamenaly jen malé výkyvy v hodnotě.
V rámci strategie boje proti nepříznivému obchodnímu prostředí a přilákání zákazníků společnost Domino’s postupovala inovativně a aktivně. Klíčovou roli v tomto boji proti pomalému růstu tržeb sehrálo nedávné partnerství se službou Uber Eats, která zajišťuje rozvoz jídel do restaurací. Jako lákadla pro zákazníky byla rovněž připravena přestavba věrnostního programu spolu s akčními slevovými nabídkami, jako byla zářijová akce “Moreflation”, kdy strávníci obdrželi zdarma navýšení velikosti.
Při pohledu do roku 2025 společnost Domino’s předpokládá, že růst jejích globálních maloobchodních tržeb bude odpovídat revidovaným cílům pro rok 2024. To sice naznačuje opatrnější přístup, ale zároveň to zdůrazňuje, že společnost si uvědomuje měnící se situaci v odvětví a své odhodlání udržet udržitelný růst navzdory výzvám.
Domino’s Pizza, Inc. (DPZ)
Navzdory ekonomickým protivětrům a mírnějším prognózám zůstává Domino’s významnou postavou ve stále konkurenčnějším prostředí. Ačkoli si pomalejší spotřebitelské výdaje vyžádaly úpravy projekcí, strategické reakce společnosti, doložené spoluprací a propagačními akcemi zaměřenými na zákazníky, odrážejí její odhodlaný étos pro překonávání výzev. Vzhledem k vývoji situace budou budoucí kroky pizza giganta zajímavou případovou studií pro širší odvětví restaurací, které se potýká s podobnými výzvami.
Reakce společnosti Domino’s tváří v tvář nepřízni osudu, která přináší změny a inovace, je vzorem pro ostatní hráče v tomto odvětví. Čas ukáže, zda pomalejší trend spotřebitelských výdajů bude mít na společnost Domino’s dopad i nadále, nebo zda strategický posun pizza giganta posílí jeho odolnost a učiní jeho globální pozici ještě pevnější.