account_circle
Akcie AT&T se obchodují blízko tříletých maxim

Akcie AT&T se obchodují blízko tříletých maxim

Akcie společnosti AT&T Inc. jsou na cestě k nejlepšímu měsíčnímu výkonu za téměř dva roky, což je pozitivní nárůst, který je přibližuje k tříletým maximům. Tento slibný vývoj je částečně způsoben optimismem po nedávném kroku Federálního rezervního systému snížit úrokové sazby, což může zvýšit atraktivitu dividendového výnosu společnosti AT&T, který v současné době činí 5,14 %.

Je však pravděpodobné, že významnější faktor zářijového vzestupu akcií AT&T je mnohem blíže k domovu – k hlavnímu podnikání společnosti. Zdá se, že zvýšený zájem investorů souvisí především s trvalým závazkem společnosti k optickému připojení, což je investice, která se začíná vyplácet, protože datové potřeby stále rostou.

V bitvě o kabely mezi společnostmi zabývajícími se bezdrátovým a širokopásmovým připojením se zvyšuje aktivita a každá ze společností se snaží získat svůj podíl na trhu. Zatímco někteří konkurenti společnosti AT&T se zaměřili na pevný bezdrátový přístup a sázejí na potenciál přebytečné bezdrátové kapacity pro nabídku domácího internetu, AT&T záměrně soustředila své úsilí na optická vlákna. Tato strategie jí zajišťuje možnost nabízet více širokopásmových služeb.

Zdroj: Getty Images

Tento přístup společnosti AT&T nezůstal bez povšimnutí a v poslední době se dočkal potvrzení. Především společnost Verizon Communications Inc. představila smlouvu v hodnotě 20 miliard dolarů se společností Frontier Communications Parent Inc., která působí v oblasti optických vláken. Frank Louthan, analytik společnosti Raymond James, tento krok citoval a uvedl, že tato dohoda přitáhla pozornost investorů, kteří se dříve stavěli ke strategii společnosti AT&T skepticky. Zdůraznil, že akvizice společnosti Frontier společností Verizon poukazuje na hodnotu významné optické stopy, v níž AT&T vede díky své rozsáhlé síti.

Společnost AT&T navíc začala pozorovat ovoce i ve svém vlastním podnikání. Významných 40 % zákazníků společnosti AT&T využívajících optická vlákna se rozhodlo také pro bezdrátové služby společnosti AT&T. Provozní ředitel Jeff McElfresh uvedl, že jejich obchodní úspěch se zvyšuje na trzích, kde investovali do optických vláken. Podle McElfreshe je odchod zákazníků, kteří si předplácejí více než jeden produkt společnosti AT&T, nižší a naznačuje, že jejich vztah ke značce AT&T je také silnější.

Navzdory hlubšímu pronikání společnosti Verizon na scénu optických vláken se McElfresh příliš neobává. Poukazuje na to, že společnost Verizon může pravděpodobně narazit na složitý regulační proces schvalování, a zatímco se bude potýkat s těmito problémy, AT&T bude pokračovat v rozšiřování své působnosti v oblasti optických vláken, což povede k získání většího počtu konvergovaných zákazníků a růstu výkonnosti její společnosti.

Nálada však není vůči pozici AT&T jednoznačně pozitivní, analytik společnosti MoffettNathanson Craig Moffett na začátku roku naznačil, že kabeloví operátoři mohou mít navrch, pokud jde o trend “konvergence”, tedy spojení bezdrátového připojení a internetu.

Moffett konkrétně vyzdvihl kabelové společnosti jako Charter Communications Inc. a Comcast Corp., které již mají existující širokopásmové sítě a současně nabízejí bezdrátové plány, které využívají síť Verizon. “Společnost AT&T nemá v naprosté většině země drátovou odpověď. Pokud se svět posune směrem ke konvergenci – nebo ještě hůře, pokud k ní sama přispěje – pak AT&T prohrává všude, kde nemá drátovou síť,” uvedl Moffett ve shrnutí posledních výsledků společnosti AT&T.

Proti tomu McElfresh namítl, že takové kabelové společnosti mohou být v nevýhodě, pokud jde o bezdrátové připojení, protože nevlastní sítě, na které se jejich plány spoléhají. Potvrdil náskok společnosti AT&T a uvedl, že má možnost provádět významný vývoj softwaru a architektonické změny v bezdrátových sítích, kterých může dosáhnout pouze vlastník-operátor.

McElfresh vnímá telekomunikační odvětví optikou měnících se potřeb a očekávání spotřebitelů. Dříve společnost AT&T dostávala časté dotazy na umístění mobilních věží, nyní se však otázka přesunula na dostupnost optických vláken. Datově náročné úlohy, jako je streamování a videohovory, které vyžadují robustnější připojení, se staly běžnými. Z tohoto pohledu se McElfresh domnívá, že společnost AT&T učinila správné rozhodnutí, když investovala velké prostředky do optických vláken v době, kdy ostatní konkurenti z řad operátorů prosazovali služby pevného bezdrátového internetu pro domácnosti.

Poptávku po optických vláknech lze také přičíst tomu, že zákazníci často volí vyšší rychlosti, než je nutné, jak poznamenal Louthan. “Americký spotřebitel si kupuje nejrychlejší nabízenou rychlost širokopásmového připojení, ať už ji potřebuje, nebo ne,” poznamenal a zdůraznil, že mnoho spotřebitelů je ochotno utratit navíc 20 až 30 dolarů měsíčně za stabilní pevné připojení s trvale vyšší rychlostí.

AT&T Inc. (T)

V posledních čtyřech letech společnost AT&T zefektivnila své zaměření. V tomto období společnost investovala do optických vláken a zároveň stále spravovala jednotky WarnerMedia a DirecTV. Od té doby tyto dva mediální podniky vyřadila a laserově se zaměřila na telekomunikace. Vztahy Wall Street se starým vedením nebyly nejlepší a rychle by potrestala jakýkoli chybný krok. Louthan se domnívá, že nedávný růst akcií lze připsat na vrub zjednodušení společnosti, což trh nyní uznává a investoři začínají vedení věřit.

Tuto nově nabytou důvěru lze z velké části přičíst snaze AT&T posílit svou rozvahu, jejímž cílem je dosáhnout 2,5násobného poměru čistého dluhu k upravenému zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA). Podle McElfreshe “jsme sice investovali více než kterýkoli z našich konkurentů v tomto segmentu, ale zároveň jsme tento dluh spláceli. A myslím, že nyní vidíte světlo na konci tunelu.

Předchozí článek

Zvýšení cílové ceny akcií Tesly. Proč její akcie klesají

Další článek

Morgan Stanley snižuje rating Fordu a GM s odkazem na konkurenci v Číně 

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies