Společnost Disney ve středu zveřejnila své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání Wall Street. Podle údajů skupiny London Stock Exchange Group (LSEG) společnost vykázala upravený zisk na akcii ve výši 1,39 USD, čímž překonala odhady ve výši 1,19 USD. Předběžné odhady překonaly také tržby za čtvrtletí, které dosáhly 23,16 miliardy USD oproti předpokládaným 23,07 miliardy USD.
Společnost Disney zaznamenala výrazný nárůst celkových provozních příjmů v segmentu ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, a to o 19 % na 4,225 miliardy USD. Společnost tento silný výkon přičítá především pozitivním výsledkům své zábavní jednotky, zejména v oblasti streamingu.
Pozoruhodným úspěchem je, že streamovací divize společnosti Disney, která zahrnuje služby Disney+, Hulu a ESPN+, dosáhla zisku výrazně dříve, než sama společnost předpokládala, a to již v tomto uplynulém čtvrtletí. Kombinovaný streamovací byznys vykázal provozní zisk ve výši 47 milionů dolarů, což je výrazné zlepšení oproti ztrátě 512 milionů dolarů za stejné čtvrtletí loňského roku. Bez ESPN+ však streamovací jednotka pro přímé zákazníky vykázala ztrátu 19 milionů dolarů.
The Walt Disney Company (DIS)
Trochu jiný pohled se vykreslil na začátku května, kdy společnost Disney odhalila, že zatímco Disney+ a Hulu byly v kombinaci ziskové, po zahrnutí ESPN+ byla vykázána ztráta. V nedávné době společnost Disney změnila své segmenty vykazování a zařadila ESPN do své sportovní jednotky a Disney+ a Hulu spadají do segmentu zábavy určené přímo spotřebitelům. Ve snaze o dosažení ziskovosti se společnost Disney, stejně jako mnoho jejích konkurentů, zaměřila na streamování, protože tradiční televizní podniky ztrácejí zákazníky.
Hlavní základna předplatitelů Disney+ zaznamenala mírný růst: počet předplatitelů (bez Disney+ Hotstar v Indii a dalších zemích regionu) se mírně zvýšil o 1 % na 118,3 milionu. K tomuto nárůstu došlo navzdory dřívějšímu sdělení společnosti, že v tomto třetím fiskálním čtvrtletí nebude přidávat nové zákazníky. Mezitím společnost Hulu zaznamenala 2% nárůst, takže celkový počet předplatitelů dosáhl 51,1 milionu.
Segment zábavy zaznamenal 4% nárůst tržeb, které dosáhly 10,58 miliardy dolarů. Ke skokovému nárůstu příjmů přispěl především růst příjmů z předplatného, který byl podpořen zvýšením cen a nárůstem počtu zákazníků služby Disney+ Core. Společnost nedávno zveřejnila další zvýšení cen za streamování, které vstoupí v platnost od úterý. Naopak tradiční televizní sítě zaznamenaly 7% pokles tržeb.
Celkové příjmy společnosti Disney zaznamenaly meziroční nárůst o 4 % a dosáhly 23,155 miliardy USD. Příjmy společnosti ESPN z domácího a mezinárodního podnikání – bez společnosti Star India – vzrostly o 5 %, a to především díky pozoruhodnému 17% nárůstu domácí reklamy a také růstu příjmů z předplatného. Reklamní trh v poslední době vykazuje známky oživení, zejména v oblasti digitálních a streamovacích platforem. Celkové provozní příjmy společnosti ESPN vzrostly o 4 % na 1,09 miliardy dolarů.
Navzdory těmto divizím, které přispívají k zisku, se americké zábavní parky společnosti Disney potýkaly s problémy kvůli klesající spotřebitelské poptávce a inflaci. Finanční ředitel společnosti Disney Hugh Johnston přiznal pokles výkonnosti zábavních parků, nicméně zdůraznil, že zisk zábavní divize se v tomto čtvrtletí ztrojnásobil.
Zábavní parky společnosti Disney jsou tradičně zásadním zdrojem zisku společnosti, která se zavázala v příštím desetiletí investovat do těchto atrakcí přibližně 60 miliard dolarů. V rámci celkové jednotky zážitků, která zahrnuje domácí i mezinárodní parky spolu se spotřebitelskými produkty, se tržby zvýšily o 2 % a dosáhly 8,386 miliardy dolarů.

Nicméně provozní výnosy amerických parků se snížily o 6 %, i když mezinárodní parky zaznamenaly nárůst provozních výnosů o 2 %. Za příčinu poklesu provozních příjmů amerických parků byly označeny vyšší provozní náklady, které byly vyvolány inflací, zvýšenými výdaji na technologie a novou nabídkou pro hosty.
To se shoduje s vývojem v předchozím čtvrtletí, kdy kalifornský Disneyland Resort zaznamenal nižší zisky. Minulý měsíc byly údajně ovlivněny příjmy společnosti Comcast v zábavních parcích Universal, což společnost přičítá zvýšené konkurenci ze strany výletních plaveb a mezinárodního cestovního ruchu. Vedení společnosti Comcast však vyjádřilo optimismus vůči podnikání v oblasti zábavních parků a těší se na otevření nového parku v roce 2025, a to navzdory problémům.
Závěrem lze říci, že navzdory určitému oslabení v oblasti zábavních parků v USA ukazují výsledky společnosti Disney za třetí fiskální čtvrtletí, že společnost stále více využívá živnou půdu streamovacích služeb k dosažení ziskových výnosů a zároveň stále zhodnocuje a zlepšuje své tradiční obchodní modely.