Portfolio manažer Richard Kaye má na japonský trh býčí pohled a s jistotou tvrdí, že představuje často přehlíženou investiční příležitost. Podle Kayeho, manažera společnosti Comgest, která se zabývá správou aktiv, činí z Japonska četné silné vazby a významné dodávky do Číny, zejména v oblastech, jako je automatizace, polovodiče a spotřebitelské značky, které aspirují na úspěch, jeden z nejvýhodnějších způsobů investování v Asii.
“Japonsko je jedním z nejlepších způsobů, jak investovat v Asii, protože v Japonsku máme mnoho společností, které mají významné dodavatele do Číny v oblastech jako automatizace, polovodiče, spotřebitelské aspirační značky,” vyjádřil se Kaye v pořadu “Squawk Box Asia” televize CNBC. Dále upřesnil, že více společností v Japonsku funguje podstatně plynuleji a vykazuje větší procesní transparentnost – nebo, jak to nazval, “viditelnost řízení” – než jejich příbuzné asijské subjekty.
Poté, co Tokijská burzovní skupina v loňském roce prosadila reformy, zaznamenaly japonské akcie vyšší výkonnost. Referenční index Nikkei 225 ve čtvrtek uzavřel na nové rekordní hodnotě 40 913,65, čímž překonal své dřívější maximum z března. Index Nikkei vykázal od počátku roku impozantní nárůst o 22,4 %, což je ve výrazném kontrastu s nárůstem amerického indexu S&P 500 o přibližně 16,1 %.
V současné době Kaye identifikuje několik sektorů a akcií v Japonsku jako příznivé investiční příležitosti. Patří mezi ně společnosti Fanuc Corp a Keyence Corp, které se zaměřují na automatizační produkty. V sektoru lékařské elektroniky a zdravotnictví Kaye podporuje společnosti Shimadzu Corp a Sysmex Corp. Kaye dále zmiňuje společnost Fast Retailing, která vlastní módní značku Uniqlo, a společnost Oriental Land, která se zabývá cestovním ruchem a vlastní Tokyo Disney Resort.

Každá z těchto šesti akcií je kótována na tokijské burze a ve Spojených státech se s nimi obchoduje jako s americkými depozitními certifikáty. Podle Kaye lze tyto akcie vnímat jako “přímé a nepřímé hry na oživení a růst Asie a Číny”.
Tuto perspektivu podpořily užší obchodní vztahy Japonska s USA i Čínou prostřednictvím společných podniků místních společností nebo tím, že se stalo zásadním dodavatelem určitých komponentů.
“Ať už jste čínská nebo americká společnost, musíte být závislí na těchto japonských dodavatelích … A myslím si, že Japonsko dokázalo hrát se dvěma velkými giganty, USA a Čínou, velmi chytrým způsobem, což dalo těmto společnostem velkou příležitost,” nastínil Kaye.
Stručně řečeno, portfolio manažer tvrdí, že schopnost japonského trhu obsluhovat jak čínský, tak americký trh jedinečně efektivním způsobem představuje pro japonské společnosti významné obchodní příležitosti. Z toho vyplývá, že bystří investoři mohou těžit z investic na tak progresivním a silném trhu.