Akcie společnosti Netflix (NFLX) byly po mnoho let miláčkem Wall Street. Tato impozantní série však skončila v důsledku pandemie, protože trendy růstu tržeb se zpomalily z přibližně 20 % v polovině roku 2022 na méně než 2 % v posledním čtvrtletí.
Přesto se tento gigant v oblasti streamování videa již začal zotavovat, což naznačuje, že problémy, které v uplynulém roce tlačily akcie dolů, mohou skončit. Podívejme se na několik faktorů, které ukazují na solidní výnosy pro investory od této chvíle.
1. Hodnota zůstává stejná
V polovině roku 2022 panovaly kolem akcií Netflixu především obavy, že společnost ztratila kontrolu nad svým vlastním růstem. Navzdory neustálému přílivu nového obsahu společnost v 1. a 2. čtvrtletí poprvé za sebou zaznamenala pokles počtu předplatitelů. Růstová kocovina z dřívějších fází pandemie hrála svou roli, ale vedení také přiznalo, že Netflix ztratil krok ve svém konkurenčním postoji.

Chytří investoři však vědí, že setrvačník společnosti je stále funkční. Investice do obsahu a do zdokonalování streamovací platformy se v posledních dvou čtvrtletích bohatě vyplatily a díky hitům, jako je středa, se přírůstky předplatitelů na konci roku 2022 výrazně zvýšily nad očekávání. Ve čtvrtém čtvrtletí přibylo Netflixu 7,7 milionu uživatelů. „Věříme, že máme jasnou cestu k opětovnému zrychlení růstu našich příjmů,“ uvedlo vedení společnosti koncem ledna.
2. Netflix je vysoce ziskový
Vzhledem k tomu, že podobné společnosti jako Walt Disney a Roku se potýkají se zisky ze streamování, vzrostly obavy ohledně potenciálu zisku společnosti Netflix. Provozní zisk v uplynulém čtvrtletí dosáhl slabých 7 % tržeb.
Když se však podíváte trochu blíže, uvidíte spoustu důkazů o solidní ziskovosti. Průměrné měsíční příjmy společnosti Netflix ve 4. čtvrtletí vzrostly o 5 % po zohlednění výkyvů směnných kurzů. Také marže se zdají být silné a stabilní v delších obdobích. Provozní zisk činil 20 % tržeb do roku 2022 ve srovnání s 22 % v roce 2021 a 20 % v roce 2020.
3. Dosažitelné cíle
Dlouhodobý cíl společnosti Netflix se nezměnil ani v důsledku výkyvů způsobených pandemií a jejími následky. Vedení společnosti usiluje o dvouciferný roční růst tržeb a postupné zvyšování ziskovosti.
Konkrétní kroky k dosažení těchto cílů mohou investoři vidět v prognóze pro rok 2023, která požaduje návrat provozní marže na úroveň 21 až 22 % tržeb. Růstu tržeb napomůže rostoucí uživatelská základna, omezení sdílených účtů a nová reklamní platforma.

Nejpovzbudivějším ukazatelem však může být volný peněžní tok, který by měl v roce 2023 vzrůst na 3 miliardy dolarů z loňských 1,6 miliardy dolarů. Takové zisky naznačují, že Netflix má prostor pro výrazné rozšíření své finanční síly, protože využívá svého globálního rozsahu a cenové síly. Hotovost také poskytuje vedení společnosti flexibilitu, aby mohlo pokračovat ve velkých investicích do obsahu v době, kdy mnoho podobných společností snižuje náklady.
Mnohé z těchto investic do obsahu se nepromění v celosvětové seriálové hity. Taková je povaha streamovacího byznysu. Netflix však prokázal, že dokáže své portfolio původních pořadů a filmů neustále zlepšovat, což vede k lepšímu růstu počtu uživatelů a jejich udržení. To jsou hlavní faktory, které budou v příštích několika letech hnát firmu kupředu.