account_circle
3 věci o Netflixu, které chytří investoři vědí

3 věci o Netflixu, které chytří investoři vědí

Akcie společnosti Netflix (NFLX) byly po mnoho let miláčkem Wall Street. Tato impozantní série však skončila v důsledku pandemie, protože trendy růstu tržeb se zpomalily z přibližně 20 % v polovině roku 2022 na méně než 2 % v posledním čtvrtletí.

Přesto se tento gigant v oblasti streamování videa již začal zotavovat, což naznačuje, že problémy, které v uplynulém roce tlačily akcie dolů, mohou skončit. Podívejme se na několik faktorů, které ukazují na solidní výnosy pro investory od této chvíle.

1. Hodnota zůstává stejná

V polovině roku 2022 panovaly kolem akcií Netflixu především obavy, že společnost ztratila kontrolu nad svým vlastním růstem. Navzdory neustálému přílivu nového obsahu společnost v 1. a 2. čtvrtletí poprvé za sebou zaznamenala pokles počtu předplatitelů. Růstová kocovina z dřívějších fází pandemie hrála svou roli, ale vedení také přiznalo, že Netflix ztratil krok ve svém konkurenčním postoji.

Zdroj: Unsplash

Chytří investoři však vědí, že setrvačník společnosti je stále funkční. Investice do obsahu a do zdokonalování streamovací platformy se v posledních dvou čtvrtletích bohatě vyplatily a díky hitům, jako je středa, se přírůstky předplatitelů na konci roku 2022 výrazně zvýšily nad očekávání. Ve čtvrtém čtvrtletí přibylo Netflixu 7,7 milionu uživatelů. „Věříme, že máme jasnou cestu k opětovnému zrychlení růstu našich příjmů,“ uvedlo vedení společnosti koncem ledna.

2. Netflix je vysoce ziskový

Vzhledem k tomu, že podobné společnosti jako Walt Disney a Roku se potýkají se zisky ze streamování, vzrostly obavy ohledně potenciálu zisku společnosti Netflix. Provozní zisk v uplynulém čtvrtletí dosáhl slabých 7 % tržeb.

Když se však podíváte trochu blíže, uvidíte spoustu důkazů o solidní ziskovosti. Průměrné měsíční příjmy společnosti Netflix ve 4. čtvrtletí vzrostly o 5 % po zohlednění výkyvů směnných kurzů. Také marže se zdají být silné a stabilní v delších obdobích. Provozní zisk činil 20 % tržeb do roku 2022 ve srovnání s 22 % v roce 2021 a 20 % v roce 2020.

3. Dosažitelné cíle

Dlouhodobý cíl společnosti Netflix se nezměnil ani v důsledku výkyvů způsobených pandemií a jejími následky. Vedení společnosti usiluje o dvouciferný roční růst tržeb a postupné zvyšování ziskovosti.

Konkrétní kroky k dosažení těchto cílů mohou investoři vidět v prognóze pro rok 2023, která požaduje návrat provozní marže na úroveň 21 až 22 % tržeb. Růstu tržeb napomůže rostoucí uživatelská základna, omezení sdílených účtů a nová reklamní platforma.

Zdroj: Unsplash

Nejpovzbudivějším ukazatelem však může být volný peněžní tok, který by měl v roce 2023 vzrůst na 3 miliardy dolarů z loňských 1,6 miliardy dolarů. Takové zisky naznačují, že Netflix má prostor pro výrazné rozšíření své finanční síly, protože využívá svého globálního rozsahu a cenové síly. Hotovost také poskytuje vedení společnosti flexibilitu, aby mohlo pokračovat ve velkých investicích do obsahu v době, kdy mnoho podobných společností snižuje náklady.

Mnohé z těchto investic do obsahu se nepromění v celosvětové seriálové hity. Taková je povaha streamovacího byznysu. Netflix však prokázal, že dokáže své portfolio původních pořadů a filmů neustále zlepšovat, což vede k lepšímu růstu počtu uživatelů a jejich udržení. To jsou hlavní faktory, které budou v příštích několika letech hnát firmu kupředu.

Předchozí článek

Globální trhy - světové akcie rostou díky naději na úspěch v otázce dluhového stropu

Další článek

Společnost Lucid má v oblasti výroby elektromobilů stále co dokazovat

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies